Blogger barátok


baantal.jpg

 

NESTON_logo_new2.png

A feketét itt is jól főzik

Import Kávé

Café Shop

Hátrahagyott versek / Erdős Virág

Hátrahagyott versek / Erdős Virág

2017. szeptember 26. - Darqo

hatrahagyott_versek2.JPG

Tavasszal fejeztem ki rajongásomat Erdős Virág író, költő, drámaíró tehetsége és versei iránt, és abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy néhány hónap elteltével már a művész legújabb könyvét, a Hátrahagyott verseket is a kezemben tarthattam és olvashattam. Persze ez azt is jelenti, hogy én bénáztam és pótoltam utólag az elmaradásomat a Világító testek című 2016-os kiadvánnyal, de ez semmit nem változtatott az átélt örömön, sőt kifejezetten érdekes volt benne maradni a művész által nyújtott hangulatban.

Ahogy abban a posztban írtam, nem vagyok a versek rajongója nagy általánosságban, úgyhogy ha valaki le tud nyűgözni, sőt a rajongást is elő tudja csalogatni belőlem, akkor a sírig hűséges leszek hozzá. Erdős Virág ilyen, mindig képes a varázslatra, most is, a 1992-2017 között megírt, rejtélyesen hátrahagyott verseit összegyűjtő kötettel.

Ahogy a könyv leírásában olvashatjuk:

"A cím szerencsére csak bizarr fricska. Erdős Virág többéves költői programjának ért fordulópontjához. Az eddig már megjelent és kötetekből eddig kimaradt versek panorámája olyan egyedi módon tudósít napjaink Magyarországáról, hogy ideje "hátrahagyni" őket a ma olvasóinak és az utókornak."

Nem nagyon értem, hogy miért maradtak ki az előző könyvekből ezek a zseniális versek, hiszen olyan nagyon nem lógnak ki a sorból, mint ahogy feltételezném a "hátrahagyott" szó alapján. Ugyanúgy felráncigálnak a mély álomból, arcon csapnak vagy éppen cinkos összekacsintásra, esetleg felröhögésre ösztönöznek, lúdbőrt okoznak, vagy ahogy nagymamám fogalmazott, "borsófutkosást" okoznak a hátamon, mint a korábbi költemények. Boldog vagyok, hogy megajándékozott velük a szerző...maradhattak volna a fiókban is...jó, hogy nem így lett!

Az pedig, hogy "fordulóponthoz" érkezett a költő, ami miatt "hátra kell hagyni" ezeket a verseket, kifejezetten izgalmassá teszi az egész helyzetet. Ha a "minden" az, amit idáig kaptunk, márpedig feltételezem, hogy Erdős Virág a maximumot nyújtotta, akkor vajon mit hozhat az ismeretlen jövő? Addig is, ameddig megtudjuk, a Hátrahagyott verseket nagyon-nagyon jó szívvel ajánlom a figyelmetekbe, mert sok kis katarzist kaphattok tőle.

A recenziós példányt a kiadó bocsátotta a rendelkezésemre, amiért hálás köszönet!

A könyvet az alábbi könyvesboltokban veheted meg:

Libri

Bookline

Líra

hatrahagyott_versek.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://manzardcafe.blog.hu/api/trackback/id/tr8212897532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása