Nincs mit titkolni vagy szégyellni azon, hogy mindenki szeretné befolyásolni a kisebb-nagyobb környezetét. Legyen szó szimplán egy megnézendő mozifilmről vagy éppen egy fontos vállalati döntésről, mindig arra törekszünk, hogy a mi véleményünk legyen a legmeggyőzőbb, nekünk legyen igazunk, mi legyünk a legnagyobb hatással. Kitanulni ezt a mesterséget, nem egyszerű és nem megy egyik pillanatról a másikra, de semmiképpen sem lehetetlenség.
A témával foglalkozó szakirodalom számtalan remek könyvet kínál a kíváncsiskodók számára, közülük néhányat már én is bemutattam nektek itt a blogon. Most a legújabb kedvencemről lesz szó egy röpke pillanat erejéig, Robert B. Cialdini Előhatás című könyvéről, amely nem kevesebbet állít, minthogy könnyen alkalmazható tanácsaival és eszközeivel megtanít minket a meggyőzés tudományára.
A szociálpszichológus munkásságát állítólag a leggyakrabban és legsikeresebben alkalmazzák a világban, a kiadvány átolvasása után pedig egyáltalán nem kételkedem ennek a kijelentésnek a valódiságában, ugyanis iránymutató, eredeti és izgalmas gondolatai, elméletei és gyakorlatai valóban végtelenül könnyen alkalmazhatóak a hétköznapok során, akár árufeltöltők vagyunk, akár cégvezetők.
Az ikonikus Hatás című könyv szerzője a leghatékonyabb meggyőzés titkait tárja fel előttünk. A legújabb tudományos kutatások és a saját tapasztalatai alapján elárulja, hogy ez a titok nem magában az üzenetben, hanem az üzenet átadása előtt döntő pillanatban rejlik. Cialdini szerint nem muszáj megváltoztatnunk a hallgatóságunk hozzáállását vagy az egyének meggyőződéseit, csupán a másik fél figyelmének fókuszát kell módosítanunk közvetlen azelőtt, hogy a megfelelő tettek várnánk tőle. Ebben nyújt hasznos segítséget, sikeres onlinemarketing-hadjáratoktól a hatékony háborús propagandáig számos kísérletre és beszámolóra építve munkáját.
Hogyan érjük el, hogy a közönségünk már az előbb befogadóvá váljon az üzenetünkre, mielőtt meghallja azt? Minden apró, etikus és könnyen alkalmazható részlet kiderül ebből a zseniális könyvből, amelyet nem elég egyszer elolvasni, újra és újra érdemes visszatérni hozzá, hogy minél mélyebben rögzüljön a benne található értékes tudás!
A kiadványt az alábbi könyvesboltokban vásárolhatod meg:
A recenziós példányt a kiadó bocsátotta a rendelkezésemre, amiért hálás köszönet!