
Annak érdekében, hogy minél több pénzt spóroljunk, a Manzárd Café vizuális megjelenését a saját kezeinkben tartottuk Lacival. A logótól kezdve a flyerekig mindent mi terveztünk egy ideig, aztán beláttuk, hogy megfelelő mennyiségű tudás hiányában a saját fejlődésünk útjában állunk, így végül szakemberekhez fordultunk az ötleteink profi formába öntésének érdekében.
Ettől függetlenül persze a vizuális kommunikáció továbbra is érdekelt minket (engem pedig mind a mai napig). Nem azért, hogy tervezői babérokra törjek, bár apróságokban nyilván megpróbálom magam megvalósítani az ötleteimet, hanem a megértés iránti vágy és kíváncsiság hajt előre. Érdekel, hogy az a profin megszerkesztett tartalom, amivel az interneten, a tévében, az újságokban, az utcán sétálva találkozunk, miért úgy néz ki, ahogy, tudni akarom a felszín alatt rejtőző lényeget, érteni szeretném a formák, a színek jelentését, az apró praktikákat. Hiszen ha jobban belegondolunk, a profi vizuális kommunikációval tulajdonképpen bármire képesek rávenni minket.
Felcsillant a szemem, amikor tavaly megjelent a Grafikai tervezés kézikönyve, mert az ismertető alapján egyértelmű volt, hogy bár alapvetően tervezőgrafikusoknak szól, abban is segítségemre lehet, hogy a saját elképzeléseimet szebb formába öntsem, valamint a kíváncsiságomat is teljes mértékben kielégítheti.

Így is lett, a kézikönyv valóban átfogó képet ad arról a szerteágazó tudásanyagról, amelyet a tervezőgrafikusoknak feltétlenül ismerniük kell a mindennapok kihívásainak sikeres megoldásához, és olvasása közben egyetlen egyszer sem éreztem azt, hogy egy "átlagos" ember számára ne lenne érdekes vagy hasznos az angol nyelven először hét éve megjelent, azóta töretlen sikerű könyv átdolgozott, kibővített második kiadása.

Sőt, kifejezetten izgalmas volt fejezetről fejezetre rálátni a tervezői folyamat részleteire, megismerkedni az oldaltervezés különböző szempontjaival, a képek és illusztrációk alkalmazásának kérdéseivel, a színhasználattal, a tipográfiával, valamint az észlelés, történetmesélés és értelmezés vizuális aspektusaival; illetve azzal, hogy miként gyúrhatjuk mindezeket egybe a hatásos kommunikáció érdekében.

Olyan tudás birtokába kerülünk a könyv segítségével, amit a hétköznapokban is könnyedén alkalmazhatunk, nem kell grafikusnak lennünk az ismeretanyag használatához. A formák és a színek jelentésének megismerésével tudatosabban kommunikálhatunk a külvilággal az öltözködésünkön keresztül, vagy mondjuk a segítségével szebbé, hatásosabbá, célravezetőbbé tehetjük a munkahelyi prezentációinkat; és ez csak néhány kiemelt példa a sok közül.
A recenziós példányt a kiadó bocsátotta a rendelkezésemre, amiért hálás köszönet!
A Scolar Kiadó oldalán jelentős kedvezménnyel veheted meg a könyvet, kattints a névre a további információkért:
Az alábbi könyvesboltokban is beszerezheted a kiadványt:
