Marta Klonowska, 1964-ben született lengyel művész életnagyságú állatszobrai gyakran közvetlenül kapcsolódnak különböző festményekhez, rajzokhoz. Ők tulajdonképpen az eredeti művek egyfajta háromdimenziós meghosszabbításai, vagyis inkább kivetítései. Ráadásul csak szobrokhoz közelebb lépve derül ki, hogy valójában miből is készültek az állatok. Üvegdarabokból.
Saját munkájának „megkönnyítéseként” a színhűség nem kap szerepet a művekben. A több ezer apró építőelem pontos egymáshoz illesztése a lényeg, amelyek előre megformázott dróthálókon kerülnek elhelyezésre, végtelenül látványossá téve a szobrokat.
Ahogy Klonowska fogalmaz: „Egy új dimenzióba szeretném vezetni a nézőket az installációimmal. A mozdulatlan szereplők, a festmények és a hozzájuk tartozó szobrok, kapcsolatba lépve a nézőkkel egyfajta színházi előadást alkotnak együtt, amelyben a különböző művészeti ágak összemosódnak, ahol a valóságról alkotott fogalmaink megkérdőjeleződnek.”
via: mymodernmet