Még 2009-ben készült az a megvalósíthatósági tanulmány, mely az úgynevezett Public Bike „platform” fogadtatását és vonzerejét hivatott felmérni, és amely még a szakembereket is meglepő pozitív eredménnyel zárult. A kerékpározásra nyitott célcsoport közel 40%-az, vagyis a budapesti, illetve az agglomerációs 15-65 éves lakosság mintegy 16%-a, kedvező feltételek mellett hajlandó lenne kipróbálni a Public Bike szolgáltatást!
Arra a kérdésre például, hogy „milyen gyakran venné igénybe a szolgáltatást?”, a válaszadók 39%-a [grafikon] válaszolta azt, hogy naponta, akár többször is!
Hamarosan végre Budapesten is megjelennek tehát az európai nagyvárosokból ismert közbringák. Ezeket egységes arculatú, jól felismerhető tárolókból lehet majd elvinni, használat után pedig bármelyik másik tárolóban leadni. A „bubi”, amennyiben az égiek is úgy akarják, 2013. derekán indulhat.
Az új szolgáltatás birtokbavételéig sokat ugyan már nem kell aludnunk, a mókuskerék azért forog tovább addig is. Ezen a héten – ugye nem most és tőlünk hallotok róla először? – javában zajlanak az Európai Mobilitási Hét eseményei.
A szept.16 – 22 közötti rendezvénysorozat holnapi - utolsó - napján a tervek szerint az Andrássy útról száműzve lesznek a négykerekű járművek, utat, teret és levegőt biztosítva a számtalan egyéb jónak ígérkező program mellett, egy vidám autómentes happening keretén belül a gyalogosan és/vagy bringával odaérkezőknek.
Ameddig pedig kitaláljátok szombaton hova is tekerjetek, hoztunk mutatóba néhány fotót a New York- bringások [BikeNYC. ORG] egyik legutóbbi figyelemreméltó – talán ötlet is adó – kampányáról…