A nagy múltra visszatekintő Marks & Spencer divatmárka Shwopping címmel új projektet indított, amely a vásárlást ötvözi a cserével. Mindezt az újrahasznosítás nevében teszik, és egyfajta forradalomként tekintenek rá...no, meg persze egy ötletes marketinghúzás is egyben. Bár „forradalomnak” azért nem nevezném a gondolatot, azt mindenképpen említésre méltónak tartom, ahogy igyekeznek felhívni a figyelmet a pazarló szokásokra, és arra a tetemes mennyiségű ruhára, ami nap mint nap kidobásra kerül az Egyesült Királyságban.
Állítólag Angliában öt percenként 10 000 ruházati cikk kerül a kukába, ennek a problémának a megjelenítésére, az emberek lesokkolására pedig azt találták ki, hogy körülbelül 10 000 használt ruhával burkolják be egy kelet-londoni épületet homlokzatát.
A látványos Shwopping projektben ezen felül 1 200 darab, úgynevezett „Shwop Drop” dobozt helyeztek az angliai M & S üzletekhez, amelybe a vásárlók elhelyezhetik a megunt ruháikat. A ruhák ezt követően az Oxfam nevű, szegényeket segítő nemzetközi szervezethez kerülnek, akik a cuccok viszonteladásával, újrahasznosítással, illetve újrafeldolgozásával foglalkoznak.
via: mymodernmet