Birdband néven elindult Magyarország első kreatív közösségi ruházati márkája. A crowdsourcingra épülő „brand“ lényege, hogy a folyamatosan megújuló kollekció készítésében nem megbízott grafikusok, dizájnerek, hanem „az utca embere“ vesz részt.
Legyél pólódizájner!
Social Clothing- egy új jelenség itthon
A Birdband oldalára, egy gyors regisztrációt követően bárki beküldheti pólótervét, és amennyiben elnyeri a szavazók tetszését, akkor a póló legyártásra kerül, és kapható lesz az oldalon, a tervező pedig jogdíjat kap minden eladott darab után. Az oldal lehetőséget ad a tervezők bemutkozására, a látogatók folyamatosan véleményezhetik a kollekciót, és szavazhatnak a hetente felkerülő új mintákra. A cél egy aktív közösség felépítése, ami amellett, hogy ösztönzi a fiatal tervezőket - legyen szó dizájnerekről vagy hobbi tervezőkről - az alkotásra, segít abban, hogy szélesebb körben is megismertessék munkáikat.
A birdband csapata alkotó egyetemistákból áll, a márka megalapítója Ondrejka Gábor nem titkolt szándéka, hogy közelebb szeretné hozni az irigylésre méltó kreatívok világát az emberekhez. Úgy látja, hogy a mai világban a fiatalok szeretnek részesei lenni a kreatív folyamatoknak, és szívesen alkotnak véleményt, legyen az a divat, zene vagy egyéb kortársművészet. A birdband közvetlen és kortársi megnyilvánulása a városi kultúrájának. Vegyél részt benne Te is!
via: birdband