Az elmúlt időszakban a BKV gyakran került címlapokra, elsősorban botrányainak köszönhetően, viszont a közelmúltban arról is olvasni lehetett, hogy a cég remélhetőleg elkezdi végre tenni azt, amit az elmúlt évtizedek alatt valamilyen okból -közben milliárdos állami közpénzeket elsumákolva- nem tett meg, vagyis a tragikomikus állapotban lévő gépjárműpark felülvizsgálatát. Vehemensen el is kezdték a különböző autóbuszgyártók formásabbnál formásabb járműveit tesztelgetni, zárójelben jegyzem meg örvendetes, hogy „sok” hazai cég koncepciója is a teszt alanya lett...
Az egyik cég a Credo buszokat gyártó győri bázisú Kravtex most a szomszédvár Sopronban élő formatervező Simon Péter
futurisztikus koncepciójával rukkolt elő. A Nyugat-Magyarországi Egyetemen, valamint a pozsonyi AFAD-on (Academy of Fine Art and Design) végzett fiatal designer korábban több alkalommal, például a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem 2008-as Nissan formatervezési versenyén elért harmadik helyezésével is letette már a névjegyét.
CarPete – Credo E-Bone fantázia névre hallgató tanulmánya a vegyes, hidrogén-elektromos, meghajtásnak köszönhetően zéró emissziós káros anyag kibocsátási értékekkel bír, azaz egy teljesen zöld buszról van szó. A kissé Dali utánérzésű karosszéria kompozit műanyagból készülne, és ahogy a tervező is mondja, valóban egy csontvázhoz hasonlítható, engem mégis inkább egy barátságos óriáshangyára emlékeztet.
A sorozatgyártásról, így értelemszerűen a további BKV-s teszteken való részvételről egyelőre nincsen semmi információnk, pedig ha minden összejönne, valamikor a közeljövőben a városi tömegközlekedés érdekes színfoltjai lehetnének az E-Bone buszok
via: beautifullife, peterpalsimon