Kacey Wong a hongkongi illetőségű performansz-designer legújabb installációjához az egész világon keresztülrobogó gazdasági világválság adta az alapötletet. Mint ismeretes, főleg a bankszektor szenvedte el a legnagyobb veszteségeket, így a legtöbb „áldozat” is - bankárok, pénzmágnások - innen pottyantak ki 70. emeleti high-tech penthouseaikból, gyakorlatilag egyik napról a másikra az utcára.
Azoknak, akik huzamosabb ideig élhettek az átlagemberek számára felfoghatatlan gazdagságban és pompában, annak hirtelen elvesztése, egy harsányan más életszínvonal kényszerű elfogadása komoly traumát okozhat.
Ezt az átmeneti időszakot az utcai létformához való alkalmazkodást próbálja meg könnyebbé tenni, a lecsúszott gazdagok számára kitalált „Familia Grande” fantázianevű luxustalicska.
Amiből természetesen nem hiányozhatnak az előző élet nélkülözhetetlen alapfelszerelései sem, úgymint a pezsgőt megfelelő hőmérsékleten tartó jégkockatartó, a kihajtható menedzser íróasztal (a biztonság kedvéért), a nagyestélyi és szmokingtartó beépített gardrób, és a látszat kedvéért egy rekesz a golfkészlet számára.
Ezeket az embereket a nagy átlagtól megkülönböztető és onnan felemelő pozitív életszemléletben való rendületlen hit az, amit mindenkinek a figyelmébe ajánlanék. Olyan korban élünk, amikor másodpercek alatt óriásit fordulhat velünk a világ. Nagyon nem mindegy, hogyan tudjuk feldolgozni magunkban az ilyen történéseket! Kacey Wong ártatlanul naiv, de pozitív filozófiája az, ami szerintem követendő hozzáállás! Ami azt mondatja vele egy ilyen, targoncában eltöltött tengerparti éjszaka után:
„Az ég a mi tetőnk, az óceán a mi ablakunk.”
via: Dezeen