Minden évben, nagyjából mindig ugyanakkor, nyáron az új IKEA katalógus és ennek bemutatója vonja magára és a postaládákra a kiemelt figyelmet az egész világon. Rendszeres olvasóink már tudják, hogy mi azok közé tartozunk, akik várják az eseményt és az új katalógus átnyálazását 2-3 kávé és 4-5 ropogós péksütemény elfogyasztása közben, így természetesen örömmel számolok be most is a fejleményekről, újdonságokról és a kedvenc új termékekről.
Valódi embereknek, valódi otthonokba – ez a 2017-es katalógus szlogenje, és erősen fókuszál a konyhára, valamint minden hozzá kapcsolható foglalatosságra. Az IKEA képviselőinek elmondása szerint minden tettüket a valódi emberek igényei és álmai vezérlik. Nem csak feltételezett, nem alátámasztott elvárásoknak próbálnak megfelelni, olyan emberek formálják, mint te vagy én. Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy rendszeresen megkérdezik a véleményünket a legkülönfélébb témákban, sőt még állítólag néha be is költöznek különböző emberekhez és együtt élnek velük, hogy megismerjék a szokásaikat.
A közelmúltban harmadik alkalommal elkészített „Élet otthon” elnevezésű, a világ 12 nagyvárosára kiterjedő reprezentatív kutatásban például arról kérdezősködtek, hogy a konyha milyen szerepet tölt be az életünkben. A globális kutatás hazai kiegészítéséből pedig az derül ki, hogy a magyarok szerint a hálószoba után a konyha az otthon legfontosabb helyisége, amely nemcsak a főzés és étkezés központja, hanem a hely, ahol a barátokkal és a családdal időt töltenek, beszélgetnek.
Vendégszerető nemzet vagyunk, 10-ből 4 válaszadó legalább havonta egyszer fogad vendéget, ami a régió országai közül Magyarországon nem stresszmentes, különös izgalommal és előkészületekkel jár. A kutatás eredményeiből kiderül, hogy a látogatásokhoz, melyek többségében családi és baráti ünneplések, gyakran közös étkezés is kötődik. Míg a magyarok többsége szívesen veszi, ha a vendégek ajándékkal, borral vagy egy csokor virággal érkeznek, a csehek és szlovákok alacsony elvárással fogadnak vendégeket: sokan megelégednek azzal is, ha a meghívott pontosan érkezik és leveszi a cipőjét.
A válaszadók, ha vendégségbe érkeznek, nem szeretik, ha kiszolgálják őket, a legtöbben első helyen említették, hogy szeretnek segíteni a házigazdának az utolsó simítások befejezésében. Emellett azonban fontos számukra, hogy a lakás legyen tiszta és a vendéglátó fogadja őket egy üveg itallal. A magyarok legnagyobb félelmei között említhető, hogy a vendégeknek nem fog ízleni a felszolgált étel, illetve hogy nem készül el időben a főzéssel és a takarítással a házigazda. Érdekes, de nem annyira meglepő ezeket olvasni, valószínűleg nagyon sokan magukra ismernek az imént felvázolt eredményekben, én például igen.
Az idei katalógus egyébként egy kicsit más, mint amit megszokhattunk, hiszen 13 IKEA-történettel érkezik, melyek bemutatják az IKEA sokszínűségét a valódi világban. A történetek világ körüli utazásra invitálják az olvasót. Ennek célja, hogy inspiráló példákat mutassanak azzal kapcsolatban, hogy az IKEA hogyan kapcsolódik a különböző kultúrák különböző embereihez. Ezek a történetek egyébként eltérő betűtípussal szerepelnek a katalógusban, hogy kitűnjenek a többi anyag közül. Újratervezett és a korábbihoz képest sokkal inspirálóbb IKEA katalógus-alkalmazást is kapunk, hogy jobban elmélyedhessünk a különböző tartalmakban.
Nem utolsósorban pedig számos újdonsággal, új termékkel, új ötlettel találkozhatunk a katalógusban. Hagyományunkhoz híven a poszt második felében most is próbálom inkább az új kedvencekre helyezni a hangsúlyt, így egy kicsit érzékletesebb lehet számotokra, hogy ha még nem érkezett meg a 2017-es katalógus, miért érdemes várni a postást, vagy ellátogatni valamelyik áruházba. (A termékek nevére kattintva bővebb információkat találtok róluk.)