Az idei év negyedik és egyúttal minden idők leghosszabb hazai hőhullámának kellős közepén IKEA sajtótájékoztatóra voltunk hivatalosak. Az elmúlt évek alatt megszerzett tapasztalatok alapján felcsillant a szemünk, hogy talán a korábbiakhoz hasonlóan most is valami kellemes hidegfront köszön majd ránk azon a napon, amikor a bemutatóra igyekszünk, de végül egy könnyednek egyáltalán nem nevezhető, kedves kis 40 fokos reggelen indultunk el a Kopaszi gátra megnézni a 2016-os katalógust.
A fogadtatás – mint mindig – végtelenül barátságos volt, és itt most nem csak arra gondolunk, hogy a Kopaszi gát bejáratától a helyszínül szolgáló Fruska Bisztróig golfkocsi-taxival szállítottak, életmentő párakapuval, hűsítő italokkal és finomságokkal fogadtak, hanem a mosolygós, közvetlen IKEA-sokra és a hely tulajdonosaira is.
(A képen balról jobbra: Csorba Anita - Inspirációk, Varga Emese - Dekorella, Hujber-Nagy Aletta - HNA Design és mi.)
Természetesen most is igényesen, IKEA bútorokkal és kiegészítőkkel, berendezett környezet fogadott, ahol már az ősz színei domináltak. Bármennyire is csábító volt az elsők között helyet foglalni a jövő évi újdonságok között, nem volt kérdés, hogy kanapék és lakbertárgyak helyett mi inkább a párakaput választjuk táborhelyül, ahonnan persze az egész terep, a kültérbe helyezett beltér is teljes egészében látható volt.
A hűsölés közben megtudtuk, hogy 2016-os IKEA-katalógus a konyhára és a konyha köré szerveződő tevékenységekre fókuszál, hiszen a lakásban ez az a terület, ahol egyre több időt töltünk el. Nem csak főzünk, családozunk, barátozunk, ünneplünk, hanem itt hódolunk a hobbijainknak, sőt a legjobb bulik is mindig a konyhában vannak...legalábbis nálunk mindig konyhapartyvá alakulnak az összejövetelek.
Varga-Nagy Eszter, a magyarországi IKEA PR specialistája által tartott rövid bemutatón megtudtuk, hogy „az IKEA kutatásából, amely az étkezési és főzési szokásokat vizsgálta a magyar háztartásokban, kiderült, hogy a magyarok szeretnek főzni, ami elsősorban a családról való gondoskodást jelenti számukra, de a többségnek nincs elég ideje arra, hogy együtt étkezzen a szeretteivel, és hogy ellássa a konyhai teendőket a hétköznapokon. A kutatás rámutatott arra is, hogy a magyarok igyekeznek takarékoskodni, ezért szívesen fogyasztják el az előző napról megmaradt ételeket, étteremre pedig alig költenek, viszont gyakran dobnak ki ételt, nem kímélve a családi kasszát és a környezetet.
Az emberek élete otthonuk falai között kiemelten fontos az IKEA számára. Tisztában vannak vele, hogy mennyien szeretik idejüket a konyhában és annak környékén eltölteni, és ha ezek a helyiségek praktikusak és megkönnyítik a napi tennivalókat, több idő és energia marad a minőségi pillanatokra, amelyek igazán megszépítik az életet. Az új IKEA-katalógusban tehát a főzés, a tálalás, a befőzés, az otthoni növénytermesztés és az ételtárolás áll a középpontban.”
A katalógus hűs szoba mélyén történő részletes, egész napot, sok-sok kávét és rágcsát igénybe vevő átmustrálása után, a rengeteg újdonság közül egyértelmű kedvencnek választottuk az IKEA 365+ kollekcióját, a porcelán és üveg étkészletek, poharak, tálalók, edények, illetve evőeszközök, amelyek ezúttal is az egyszerű, letisztult formavilágukkal ragadták meg a fantáziánkat. Egyszerűen bármilyen lakásban jól mutathatnak...
Ezen kívül még persze számos olyan használati tárgyat találtunk az új katalógusban, amit szépen lassan, apránként beszerzünk majd az elkövetkezendő évben. Szokásunkhoz híven most is megmutatjuk nektek, hogy melyek ezek. Az egyes tárgyak nevére kattintva az IKEA oldalán még több információt találtok az adott kiegészítőkről.
RIMFORSA tablet állvány
SINNERLIG függőlámpa
VINDRUVA üvegház
SOCKER üvegház
SITTNING kollekció, amit egyelőre még nem lehet kapni, de hamarosan érkezik majd.
SMÖRBOLL ágyneműhuzat-garnitúra
ÄLVSBYN csillár
SÖDERSVIK LED-es falilámpa
KRUSNING függőlámpa ernyő
SIPPRA falióra