Nem fogjátok kitalálni, hogy milyen volt ismét az időjárás, amikor az IKEA 2015-ös katalógusának bemutatójára tartottunk augusztus közepén. Egy hidegfront érkezésének első pillanataiban, hűvös fuvallatoktól épphogy átfázva, de még az esőtől éppen megmenekülve léptünk be az IKEA budaörsi áruházának forgóajtaján, hogy végre belenézhessünk a jövő évre tartogatott újdonságokkal felturbózott katalógusba.
A 46 darab húsgolyó és 4 kávé elfogyasztása közben megtudtuk, hogy az augusztus közepén megjelent új katalógusban az IKEA a hálószobákat és a fürdőszobákat állítja középpontba, azt a két helyiséget, ahol általában a napjaink kezdődnek és végződnek. igyekszik még az eddiginél is jobb válaszokat adni az emberek lakberendezéssel kapcsolatos aktuális és egyébként folyamatosan változó igényeire. Annak érdekében, hogy még jobban megismerjék a vásárlók szokásait, igényeit, vágyait, a közelmúltban átfogó kutatást végeztek.
A felmérések azt mutatják, hogy országonként vagy egyénenként nem is annyira eltérőek a vágyaink és az álmaink. Összegezve az ismereteket az a konklúzió vonható le, hogy a legtöbbünk egy nyugodt oázishoz hasonlító fürdőszobára és hálószobára vágyik, a maga tökéletes kényelmével. A kutatásból többek között például az is kiderült, hogy korán kelő nép a magyar, a többség 6 óra előtt (38%), vagy 6-7 óra között (38%), az ébresztőóra első csörgésére kipattan az ágyból. 5 perc alatt kiválasztjuk a ruháinkat, és maximum 1 óra alatt el is hagyjuk a házat. 16%-unk némi szerelmi légyottal indítja a napot, de alapvetően a kávétól indulunk be (57%). 28%-unk inkább egy kis netezéssel tér magához, 18% az okostelefonját és a közösségi csatornákat böngészi.
Miután teleettük magunkat a finomságokkal és az információkkal, arra is volt idő, hogy egy kicsit körbejárjuk az IKEA-t és megnézzük, hogy milyen koncepció szerint alakították ki az új enteriőröket. Aki követi a posztsorozatot, talán emlékszik, hogy tavaly a különböző családmodellek köré szőtték a történeteket és az ő igényeikhez mérten rendezték be a lakásbelsőket. Számunkra nagyon szimpatikus formában a bennük lakók összetételétől függetlenül most inkább a különböző méretű lakások kerültek a középpontba, úgyhogy az egészen picitől a nagyobb otthonokig számos inspiráló, funkcionális, jól szervezett és kényelmes megoldást találunk a sétánk során. Már csak ezért is érdemes élőben is végigjárni az áruházat.
Jó szokásunkhoz híven mi most a a kedvenc újdonságainkat hoztuk el nektek a 2015-ös katalógusból, amellyel kapcsolatban egy fontos újdonságról mindenképpen érdemes beszámolni. Az IKEA továbbra is fontos szerepet szán a fenntartható erdőgazdálkodás támogatását célzó hosszú távú, komoly elkötelezettségének – az idei katalógust teljes egészében Forest Stewardship Council Mix Credit típusú papírra nyomtatták, így rákerülhetett az FSC-logó. Mindez azt jelenti, hogy az IKEA katalógus teljes előállítási folyamata során – a fáktól a nyomdáig – FSC-minősítést nyert el, amely a fa eredetének fenntartható mivoltát bizonyítja.
Íme a kedvencek, tényleg csak néhány a sok közül (a nevekre kattintva az IKEA oldalára, az adott termékhez juthattok):
DVALA Ágyneműhuzat-garnitúra, csíkos
TOFSVIVA Ágyneműhuzat-garnitúra