A Sony nevéhez fűződő, hétköznapi életünkhöz évtizedek óta hozzátartozó walkmantől a PS-ig tartó relikviákat napestig sorolhatnánk. Valószínű kevesen tudják azonban, hogy...
a cég 2011-ben egy különleges, innovatív programot indított el, amelynek célja a HIV és az AIDS terjedésének megelőzése Tanzániában. A sokféle nyilvános programot felvonultató „Public Viewing in Tanzania” elnevezésű rendezvényt a Sony a The Global Fund és az African Medical and Research Foundation (AMREF) szervezetekkel közösen rendezte meg. A szervezők célja az egészségügyi ismeretterjesztés, az oktatófilmek vetítése és a tanácsadás, valamint a szabadtéri szórakoztató programok ötvözése volt, az eredmény pedig minden várakozást felülmúlt.
Hogy támogatója a globális biodiverzitás megőrzését segítő surinami esőerdőket 3D fotókkal feltérképező, ezáltal megőrző programnak,
valamint elkötelezett a környezettudatos termékek gyártásának területén is. Például a cég kutatólaboratóriumából származó SoRPlas (Sony Recycled Plastic ) nevű 99%-ban újrahasznosított anyagokból készülő műanyaggal, melynek CO2-kibocsátása közel 80%-kal kisebb a hagyományos műanyagok előállításához képest.
A japán multitól azonban nem állnak távol az olyan flashmob-szerű kezdeményezések sem, mint a tavaly decemberben első alkalommal megtartott Silent Day [kizárólag fejhallgatón hallgatható party zene] melynek idejére egy kupolán átívelő brutális méretű fejhallgatót biggyesztettek Buenos Aires egyik jelképére, a Planetario Galileo Galilei csillagvizsgáló tetejére.