Blogger barátok


baantal.jpg

 

NESTON_logo_new2.png

A feketét itt is jól főzik

Import Kávé

Café Shop

Intermenny - Dluhopolszky László > DLUHO

Intermenny - Dluhopolszky László > DLUHO

2012. szeptember 24. - Mocca

000.jpg

Levelet hozott a postás: Tisztelt Szerkesztők! Ma reggel reggel láttam a budapestkave.blog.hu oldalon, hogy elképzelésemnek talán itt lenne a helye. Ebbe a Briós miliőben szeretnék én is helyt kérni. Miután itt nőttem fel. Több, mint 27 évet életem a kerületben. Ide jártam a Pozsonyi sarkára a most Hermann Ottónak nevezett iskolába. (XIII. Radnóti utca 35.) Immár 40 éve vagyok karikaturista és 11 éve készítek rendezvényeken sziluettet, portré képeket. Tevékenységem, amit szeretnék Önöknek bemutatni most a rég elfelejtett: K Á V É H Á Z I   K A R I K A T Ú R A...

 

...amit 2002 óta űzök különböző helyszíneken. Mint például a Lipótvárosban (Tátra utca 18. alatti) a FIRKÁSZ étterem f i r k á s z a-ként, vagy a már megszűnt POCO LOCO (Buda) rajzolójaként. Itt a Poco Loco-ban karikatúra tabló étel alátéteket is készítettem.

 

"A boldog békeidőkben, amikor Budapest  – többek között –  a kávéházak városa is volt, a kávéházi karikatúrista minden este, azonos időben rendelt a törzshelyén. Asztalához járultak mindazok, akik ebben az egyedülálló műfajban szerették volna megörökíttetni arcképüket.

 

Sokan a vendéglősök vámszedőinek tartották őket, pedig köztudott volt, hogy speciális "szolgáltatásuk" vonzza a vendégeket: a Művész Presszóba, ahol a neves Gatto Nero rajzolt – igazi nevén Wittman Rezső –, neves művészek jártak, és éjszakánként megfordult ott a pesti bohémvilág. A hatvanas években az Erzsébet sörözőben élt tovább a kávéházi karikatúra, akkoriban húsz forintba került egy-egy portré."

 

 

Szívemen viselem a műfajom, szakmám sorsát, alakulását és a fiatal nemzedék kellő fölfedezését, támogatását. Ezért vagyok a Fiatal Karikaturisták Klubjának egyik megalapítója és voltam titkára (1971-73), valamint a Magyar Karikaturista Szövetség elnökhelyettese.

 

 

A sajtóban való aktív működésem 1976-ban kezdődött, amikor a RAKÉTA című regényújság munkatársa lettem. Ezt követően tíz évig (1980-1990) a NÉPSZAVA karikaturistájaként dolgoztam, ezzel párhuzamosan firkáltam a KÉPES SPORTNAK is. 1989-től egy éven át voltam a SZABAD SZÁJ képszerkesztője, mígnem kineveztek a LÚDAS MATYI élére, főszerkesztőnek 1990-ben.

 

 

A kaotikus politikai idők szatirikus hetilapjánál tucatnyi tehetséges fiatalt (Pápai Gábor, Békési Joe, Lehoczky Károly, Nemes Zoltán, Szmodis Imre, Tónió, Marabu, Balogh Lajos) fedeztem fel, éltető erővel hatott rám a friss szellemi közeg. Négy évvel később elhagytam a magazint és az ESTI HÍRLAP rajzolója lettem. A nagyközönséggel való kapcsolatot ápolandó, illetve a szakmai körökben való folyamatos jelenlétem biztosítása érdekében veszek részt hazai és nemzetközi fesztiválokon

 

 

PS // Úgy gondolom, számunkra megtiszteltetés, hogy helyt adhattunk a Mester karikatúráinak! Meg kell jegyeznem, azért nem kis fejtörést okozott egy ilyen életpálya, akár töredékének is a magyART-ban való bemutatása. Sommásan megfogalmazva: nem a mi feladatunk lenne a helyére tenni a dolgokat! A helyzettől kicsit hülyén is érezve magam, elgondolkodtam: nem morbid-e  felhívásunk - mely természetesen továbbra is várja a tehetséget magában felfedezni vélők jelentkezését - majd gyorsan lekaptam a levegőben lebegő kérdést, és idebiggyesztettem a felhívást:

 


Ha Te is hasonlóan tehetséges, ügyes, kreatív vagy, olvasd el a felhívásunkat és nosza, jelentkezz nálunk!


 

20 éves az internet.jpg

delfinturizmus.jpg

uvegzseb.jpg

Ez jutott eszembe Londonról....jpg

bakfity.jpg

varosterkep.jpg

0003.jpg

536027_324800254259987_765201070_n.jpg

ezt jól kifogtam res.jpg

rudolf péter.jpg

woody allen.jpg

kulka jános.jpg

pocsékkockák.jpg

orootours res.jpg

alma-automata.jpg

buvarvicc.jpg

intermenny.jpg

 

Dluhopolszky László

 

 dluho.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://manzardcafe.blog.hu/api/trackback/id/tr454799802

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása