Blogger barátok


baantal.jpg

 

NESTON_logo_new2.png

A feketét itt is jól főzik

Import Kávé

Café Shop

Hagyom, hogy vigyen az ár magával – Biró Csilla

Hagyom, hogy vigyen az ár magával – Biró Csilla

2012. szeptember 07. - Darqo

Bíró Csilla tehetsége szerteágazó. A kerámiától elkezdve a festményeken és grafikákon át a pólótervezésig sok mindent magába foglal. Mondhatni sokszínű, változatos, érdekes, értékes, és bár állítása szerint egyelőre csak szeretné elérni az egyediséget, szerintünk nagyon jó úton jár, ott van a kapujában! Csilla pont azon művészek közé tartozik, akiknek a munkáira mindig felkapjuk a fejünket, sőt, kifejezetten várjuk, hogy mikor rukkol elő valami újdonsággal!

 

Bíró Csilla

 

Biró Csillának hívnak. Egy ideje Pesten élek barátommal és két macskánkkal. Jelenleg hagyom, hogy vigyen az ár magával és a lehetőségek találjanak meg. Most diplomáztam tervezőgrafika alap szakon a soproni művészeti egyetemen. Az előző félévi diploma stressz csak mostanra tisztult ki belőlem. Alapvetően egy ambiciózus és önbizalom hiányos embernek tartom magam néma megfelelési kényszerrel kiegészítve, és csak most jövök rá, hogy mennyire is naiv ember vagyok én. A szélsőségek azt eredményezik bennem, hogy a végletekig tudok lelkesedni és elkeseredni. Nap mint nap megküzdök magamban ezekkel az érzelmekkel. Ez nem mindig könnyű a hozzám közel álló emberek számára. Nagyon fontosak a barátaim, az emberi kapcsolataim.

Vágyom a kihívásokra. Mostanában egyre több pályázaton veszek részt. Szeretem szabadnak érezni magam és imádok a Duna felett átutazni vagy átsétálni. Azoktól a dolgoktól rettegek leginkább, amik a legnagyobb tiszteletet és csodálatot is jelentik számomra, pl. hatalmas víztömegek. Mikor megtapasztalom ezeknek a dolgoknak az erejét és szépségét akkor nagyon meg tudok hatódni.

Céljaimat többnyire hosszú távra hoztam és hozom. Amikor elérek egy szintet, a megelégedettség csak rövid ideig tart nálam, rendszerint hamar keresek magamnak újabb kihívást, ami motiválhat. Elégedetlen ember vagyok, mindig jobb és jobb akarok lenni emberileg és szakmailag is. Emellett imádom és értékelem azokat az perceket, amikor száz százalékban összhangban vagyok a természettel, amikor utazás közben zenét hallgatva ritmusra váltakoznak a villanyvezetékek és a madarak magasan felettem egymást lehagyva repülnek. Sokszor azt képzelem, én is mellettük repülök, és a fákon, bokrokon kedvemre ugrándozhatok; ilyenkor végtelenül szabadnak érzem magam. Azt hiszem az egyik legőszintébb tulajdonságom, amit szeretnék még nagyon sokáig megőrizni.

Nagyon tud inspirálni a zene, ez nagyban meghatározta a gyermekkoromat is. Nyolc évig zongorázni, három évig gitározni tanultam és énekkarra jártam. Mindig zenére alkotok, és utazás közben nincs olyan, hogy ne lenne nálam muzsika. Apropó, imádom a JBL roxy neonzöld-kék fülhallgatómat amit barátomtól kaptam pár hónapja! :)

Egyik legmeghatározóbb élményem volt 2011-ben egy fél év, melyet egy észak-dániai Hojskoléban töltöttem. Itt olyan szakmai területeken is kipróbálhattam magam mint az ékszerkészítés, vagy a rakuzás. Szintén itt készítettem az első olyan háromdimenziós munkámat, amikor grafikáimat életre keltettem a papírról (The Flying Forest). Másik meghatározó élmény volt a zenére festés. Hatalmas papírfelületre kedvünkre csöpögtettünk festékeket, majd kézzel-lábbal dolgoztuk el azokat. Ennél jobb stressz levezető és csapatépítő munkánál nem is kell jobb. Mindenki próbálja ki ha teheti!

Ez a fél éves tanulmányút ébresztett rá, hogy szeretném látni a világot, ami körülvesz, idegen helyekre utazni, más kultúrákat magamba szívni, csípős és színes ételeket enni. Hosszú távú céljaim között szerepel, hogy egy másik kontinensen végezzem el a mester képzést. A művészeti ágak közül, nem csak grafika érdekel. Idővel szeretnék egy olyan műhelyt kialakítani ahol festeni, kerámiázni is tudok. Szeretnék időtálló alkotásokat készíteni, tovább fejleszteni rajzaimat szobrokká.

Fontosak a barátaim, télen teázni, nyáron fröccsözni szeretek velük vagy sétálni és turizni. Imádom megvitatni az élet nagy dolgait. Nem szeretek túl sok ideig lenni egy helyen. Az egyik legjobb dolognak tartom a csapatmunkát, amikor az ötletek egymást összefonódva konkrét dologgá alakulnak. Szeretek tanulni másoktól, és inspirálni másokat, fontos, hogy kapjak visszaigazolásokat munkáimról.

Grafikai stílusomról: Imádom a színes papírokat és imádok montázsolni. Határozott kontúrokkal rajzolok, utána rendszerint kitöltöm ezeket a felületeket.

Jelenleg három grafikai munkán dolgozok párhuzamosan. Egy sütöde és egy borászat arculatán. Ezen kívül egy San Franciscói techno zenei lemezkiadónak (dirtybirdrecords) készítek madaras fedlap sorozatot. Eddig egy jelent meg és még egy fog hamarosan.

Pár éve kezdtem el madarakat rajzolni, mostanra egyre konkrétabb felületeken jelennek meg. Egyre konkrétabb témákat kapcsolok hozzájuk.

Amik most foglalkoztatnak: önmagam megvalósítása. A szerelem. A pihe-puha macskáink simogatása. Egy távoli országba utazás. Bors gasztrobisztro gomba levesei. Egy kellemes drum and bass parti. Holdállások figyelése.

Aki most inspirál: interneten random felfedezett művészek, blogok. Zene amit naponta meghallgatok: Makoto Time című száma. Kedvenc növényem nincs, de talán a fák jelentik a legtöbbet számomra. Kihívást jelent: egyensúlyt teremteni. Emberi tulajdonság ami idegesít: önzőség, durvaság. Ami bármikor jöhet: málnaszörp minden mennyiségben. Kedvenc mondás: Merj nagyot álmodni! Az emberek nem feketék vagy fehérek. Célom, hogy stílusom tovább csiszolódjon és bárhol látják meg munkáimat, aki ismer, egyértelmű legyen, hogy azt én készítettem. Időtálló anyagokból hozzak létre másoknak is értékes alkotásokat.

 


Ha te is hasonlóan tehetséges magyar művész, kreatív ember vagy, olvasd el a felhívásunkat és jelentkezz nálunk!


 

A bejegyzés trackback címe:

https://manzardcafe.blog.hu/api/trackback/id/tr334717824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása