A fogyasztói társadalomban egyre fontosabb szerepet kap az esztétikum, amit valaki vagy rajongásig szeret vagy totálisan hidegen hagyja. Egy baj van vele, sokszor igen mélyen a pénztárcánkba kell nyúlni, ha valaki nem csak a funkcionalitásra szeretne pénzt áldozni. Manapság már mindent megdesignolnak, a legegyszerűbb termékeket is addig szokták variálni, megújítani vagy egyszerűen csak leegyszerűsíteni, hogy senki ne tudjon ellenállni nekik. Színes, szagos, változatos, letisztult, egyszerű, intelligens, ma már a leghétköznapibb használati tárgyainknál is a szépségre törekednek a tervezők. Így akár természetesnek is vehetjük, ha például egy egyszerű vécépapír sem maradhat ki a repertoárból, hiszen miért ne lehetne pont a fenekünknek megadni egy kevés plusz eleganciát?
A portugál Renova higiéniaipapír-gyártó cég piacvezető hagyományos termékei mellé 2005 nyarán bevezette a fekete toalettpapírt. Az új divathóbort a vártnál is nagyobb sikert aratott: az Ibériai-félsziget után meghódította egész Nyugat- és Észak-Európát, majd az Egyesült Államokat, Kanadát és újabban Japánt is. Közben a gyártók újabb és újabb színekkel álltak elő, így kapható már pink, neonzöld, vörös, narancssárga és tengerkék változat is. És hogy mitől jobb a színes, mint az egyszerű fehér? A gyártó igazán egyszerűen magyarázza a honlapján, szerintük ez legszexisebb vécépapír a földön, de ennél azért vannak fontosabb érvek is: a Renova színes termékei többrétegűek, puhák, illatosak, ráadásul bőrgyógyászatilag tesztelt, 100%-ban biológiailag lebomló, nem mérgező, az amerikai és az európai egészségügyi kódex előírásait teljes mértékben betartó, kizárólag ECF és TCF (elemi klórmentes és teljesen klórmentes) cellulózfajtákat tartalmazó, újrahasznosítható, valamint nem színeresztő alapanyagokból állnak össze. Az ára ehhez mérten elég drága, egy dupla tekercset tartalmazó szett 2 euróba kerül.
via: sweet station, zóna