Nem vita tárgya, hogy az egyre elviselhetetlenebb és kaotikusabb nagyvárosi közlekedésben továbbra is van létjogosultsága a kerékpároknak. Sőt, úgy vélem, egyre inkább törekedni kellene arra, hogy az emberek egy jelentősebb része reggelente, bárhova is induljon, ne automatikusan a slusszkulcs után nyúljon, hanem a bukósisakot nyomja a fejébe mielőtt a kétkerekű nyergébe pattan! Valamilyen mindenki számára elfogadható eszközzel -akár KRESZ módosítással is- de kényszeríteni lehetne a városlakókat erre.
Nem hiszem, hogy egyrészt a környezetvédelmi, vagy akár a közlekedési balesetek statisztikájának látványos javulása ne motiválná aztán a törvényalkotókat további jelentős és előremutató módosítások megalkotására.
Sajnos a mai magyarországi bringakultúrára bőven ráférnéne egy egészen a gyökerekig hatoló reform. Persze a félreértések elkerülése végett gyorsan azt is hozzátenném, hogy először a fejekben kellene rendet tenni, és itt nem csak az autóstársadalom sokszor pökhendi hozzáállására gondolok. A békés egymás mellett élés alapfeltétele, hogy a kerékpáros társadalom is tudja magát a saját helyi értékén kezelni.
Természetesen jogos elvárás lenne egy ma még megrögzött autóstól, ha a poszt elején felvázolt látomás egyszer valóra válna, hogy a járműváltás után legalább olyan biztonságban érezze magát az utakon közlekedve, mint a biztonságosnak hitt autójában, ezért örömteli a szigetországi NightBrightTyre újdonsága, a CYGLO...
...aminek gumiabroncsába, pontosabban a teljes futófelületbe nagy teljesítményű LED lámpákat ágyaztak be. Külön kapcsolóra nincsen szükség, mivel a lámpasort egy szintén a gumiba épített mozgásérzékelő szenzor aktiválja. Miközben a bringás kerekezik, a kerekek kék vagy piros fénykarikaként tudatják a többi közlekedővel, hogy kerékpáros van a közelben.
Én személy szerint tudnám értékelni, ha egyre több CYGLO-féle fénykarika világítaná be sötétedés után az utakat!