Ez itt semmiképpen sem a reklám helye - bár minden bizonnyal nem esnénk kétségbe, ha a Corona sör gyártója vagy hasonló kaliberű cégek keresnének meg minket bármiféle szponzorálási törekvéseikkel -, de le a kalappal az imént említett sörgyártó előtt, aki teljes mellszélességgel állt ki egy ma már európai léptékű környezetvédelmi kezdeményezés mellett.
A Save The Beach projekt nevében hordozza a feladatát. A turisták által évtizedek alatt bekebelezett legnépszerűbb tengerparti fürdőhelyek mára a fogyasztói társadalom urbanizált népcsordáinak áldozataivá váltak szerte a kontinensen. A zabolátlan fogyasztás következményeként ezeket az egykor tiszta és dús vegetációjú tengerpartokat ma már ritka kivételtől eltekintve bűzlő szeméthegyek között lehet csak megközelíteni.
Ezt elégelte meg néhány, a nagy átlagnál kategóriákkal magasabb környezettudatossági együtthatóval rendelkező lelkes fiatal, és hozta létre az európai vízpartok megtisztítására az S.T.B. mozgalmat.
A projekt egyik legújabb akvizíciója a világ első teljes egészében szemétből épített hotelje. A Save The Beach Hotel építése során 12 ezer (!) tonnányi, városban összeguberált kanna, zokni, cipő, gitár, petpalack, sapka, focilabda, fényképezőgép és további több ezer különböző hulladékot használtak fel, illetve építettek be a falakba.
A szálloda júniusban nyitott ki a nagyközönség számára. Az esemény reklámarcának - természetesen a Corona jóvoltából - sikerült megnyerni a dán topmodell Helena Christensen-t.
Abban a reményben, hogy valahol valamelyik hazai szabad strand üzemeltetőjének vagy vezetőjének a látókörébe kerül ez a cikk, felhívnám a figyelmet, hogy a mozgalomhoz lehet ám csatlakozni! Nekünk is vannak csodálatos vízpartjaink, tavaink, sajnos szemetes strandjaink, vannak topmodelljeink, meg persze vannak környezetükre odafigyelő segítőkész honfitársaink is! Talán érdemes lenne megfontolni, hogy itthon is belevágjunk! Van ennek bármi akadálya?
via: trendsnow