A legmértéktartóbb becslések szerint 2030-ra a világ népességének 60%-a városokban fog élni, és 2 milliárd autóval közlekedni. Az előre jól látható közlekedési káoszt - és például az Ötödik Elem című filmben már karakteresen vizionált városi szmog dunyhát - kiküszöbölendő, a nagy autógyárak lelkesen próbálnak valamiféle megoldást találni a kérdésre.
Ennek a tendenciának, a napokban bejelentett egyik kifejezetten meglepő frigye, az amerikai óriás GM, a cég kínai partnere a Sanghai Automotive és az „übergeek” Segway egymásra találása.
A trió közös gyermeke az Electric Networked-Vehicle (EN-V), melynek nem véletlenül a kínai megapoliszban (Expo 2010 Sanghai) lesz premierje. Egyes előrejelzések szerint húsz év múlva csak ebben a városban közel 100 millióan fognak élni, és - ha megmarad ez a lendület a kínai gazdaságban - nagyjából 32 millió autóval számolnak a jövőkutatók. Eszméletlenül nagy számok!
Az EN-V, a triumvirátus véleménye szerint az egyre elviselhetetlenebb nagyvárosi közlekedés egyik alternatívája lehet. A kétüléses, teljesen környezetbarát elektromos koncepció a Segway kiegyensúlyozott platformjára épült, a szénszálas héjú utaskabinban két személy tud komfortos körülmények között, maximálisan 40km/h sebességgel közlekedni. A korszerű, GPS-el, távérzékelővel, Segway dinamikus stabilizáló technológiával valamint a torlódások enyhítése és a balesetek kockázatának csökkentése érdekében, úgynevezett jármű-jármű kommunikációs rendszerrel is ellátott prototípus vázlatai, reményeink szerint nem valamelyik rogyásig tömött ”only concept” feliratú, poros alsó fiókban fog kikötni.
via: Wired