Blogger barátok


baantal.jpg

 

NESTON_logo_new2.png

A feketét itt is jól főzik

Import Kávé

Café Shop

Art Deco betonszaggató, avagy vadulások lilában...

Art Deco betonszaggató, avagy vadulások lilában...

2010. március 08. - Mocca

Remélem, nem tévedek sokat azzal a megállapításommal, hogy a világmegváltó/jobbító technikai újdonságok zöme mellett a „legbetegebb” dolgokat (is) általában amerikai és japán műhelyeknek köszönhetjük. Mostani témánk alanya azonban amellett, hogy szintén egy jellemzően amerikai szubkultúra (Pimp my Ride-MTV, Orange County Choppers-Discovery) még elvetemültebb mutációja, ráadásul elképesztően szépre is sikerült. 

Az ex-autóversenyző, Terry Cook által 1974-ben alapított Deco Rides arra szakosodott, hogy a múlt század 30-as 40-es és 50-es éveiben gyártott amerikai országúti cirkálókat, természetesen a különböző legendás márkák és típusok védjeggyé vált stíluselemeinek meghagyásával, a mai legkorszerűbb autóipari technológiák, anyagok alkalmazásával és felhasználásával plasztikázza ki, illetve tuningolja fel, ezáltal keltve életre a néha már a feledés homályába vesző klasszikus verdákat.

Egyik legutolsó, nem rég befejezett projektjük egy első kerék meghajtású 1939-es Lincoln Sedan Delivery átalakítása volt. Az eredeti karosszériát és alvázat Frank Nicholas formatervező bevonásával építették át. Nem kis feladatról volt szó, hiszen a megrendelő egyik kívánsága az volt, hogy kedvenc motorja, egy 1992-es Harley Sportser kocsikázás közben is állandóan kéznél legyen.

A több hónapos brainstorming eredménye az az egyedülálló hibrid alváz-meghajtás kombináció, amitől egyrészt összkerékmeghajtású lett a járgány, másrészt lehetővé tette azt is, hogy a hátsó differenciál művet eltávolítsák. Erre azért is szükség volt mert az utasfülke mögé egy bonyolult, elektromos hidraulikus lift-rámpa rendszert is be kellett építeni, ami a moci „garázsba” való beemelését szolgálja.

A Deco Liner & Deco Scoot gyönyörű vonalvezetésű karosszériáját lila színben pompázó, Zephyr üvegszálas „bőr” borítja. A Route66 szaggatásáról pedig a motorháztető alá pakolt V12 hengeres motor és 350 lóerő gondoskodik.

via: Tuvie, Deco Rides

Bookmark and Share

A bejegyzés trackback címe:

https://manzardcafe.blog.hu/api/trackback/id/tr81821538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása