Blogger barátok


baantal.jpg

 

NESTON_logo_new2.png

A feketét itt is jól főzik

Import Kávé

Café Shop

Izgalmas összecsengése van két fémnek - Borbély Viktória

Izgalmas összecsengése van két fémnek - Borbély Viktória

2011. november 04. - Mocca

Szeretem az ékszereket. Ugye nem gáz, ha egy pasi mondja ezt? Persze csak módjával, leginkább gyűrű formájában, továbbá kizárólag alkalmi viseletként tudom elviselni magamon. Nem mondhatnám, hogy gyakran nyúlok a szelencémben lapuló kollekcióhoz, de az a két-három darab, ami közül válogathatok olyanok, melyek garantáltan nem köszönnek vissza más ujjakról. Hasonlóan különleges, egyedi ékszereket tervez a magyART-ban ma bemutatkozó fiatal iparművész, Borbély Viktória is.

 

"Kisképzőben végeztem Budapesten 2009-ben, mint ötvös. Tíz éves korom óta ötvös akartam lenni, és végre valóra vált, vagyis úton vagyok. Később erősen vonzódtam a geometrikus absztrakthoz, felvételiztem a Magyar Képzőművészeti Egyetemre, továbbá Pécsre is festő szakra, de sikertelen voltam, ezért elhatároztam, többször ezzel nem kísérletezem – legalábbis itthon –, és elhagytam Magyarországot.

Először csak fél évre jöttem Dániába egy apró faluba, Vrå-ba, egy folkehøjskoleba [népfőiskola - Mocca], ahol szintén volt ötvös szak, és itt új erővel elkezdtem megint ékszereket tervezni és készíteni. A különböző ötvös tárgyakat, mindenféle anyaggal kombinálom, például az ezüstöt és különböző más fémeket. Kedvencem az ébenfa, bronz-ezüsttel kombinálva. Visszakanyarodva a dániai tartózkodásomhoz, természetesen visszatértem a suliba is, idén már a harmadik szemeszteremet töltöm itt.

Szeretem Dániát, a dán embereket. Ez az ország semmiképpen sem összehasonlítható Magyarországgal, érvényesülési szempontból – tanult szakmámban – sokkal több lehetőséget látok itt, mint otthon! De, ez persze már kicsit politika is, úgyhogy nem mennék bele mélyebben...

Ami régóta inspirál az a minimalizmus. Részt vettem Fajó János egyik táborában Szerencsen, persze abban a korszakomban még a festészet inspirált, viszont az ott tanultak egyértelműen hatnak rám ma az ékszertervezésben.

 

A jövővel kapcsolatban annyit tudok mondani, hogy egy saját brand alapítása , valamint egy önálló műhely kialakítása a legnagyobb célom (remélhetőleg itt Dániában)... azt hiszem, én vagyok a legkíváncsibb, hogy is fog alakulni majd ez a dolog?! Az egyetemen is elkezdtem újból gondolkodni, találtam is egyet Koppenhágában, de ez megint csak a jövő zenéje. Egy másik történet..."

 


Ha te is hasonlóan tehetséges magyar művész vagy, olvasd el a felhívásunkat és jelentkezz nálunk!


 

Borbély Viktória

fotó: Gál Bettina

A bejegyzés trackback címe:

https://manzardcafe.blog.hu/api/trackback/id/tr703353777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása