Blogger barátok


baantal.jpg

 

NESTON_logo_new2.png

A feketét itt is jól főzik

Import Kávé

Café Shop

A papám megpróbált lebeszélni róla - Nemesi Anna

A papám megpróbált lebeszélni róla - Nemesi Anna

2011. szeptember 30. - Mocca

A családi mesterség átadása a népmesékben általában apa és fia között szokott megtörténni. A mi történetünk abszolút értelemben ugyanerről szól, egy kicsit azonban mégis másképp. A magyART sorozatban ma bemutatásra kerülő tehetség ugyanis egy ifjú hölgy, aki ötvös édesapja nyomdokait követve, szintén a kézművesség nehéz, de annál szebb hivatását választva készíti saját műhelyében egyedi dizájn ékszereit.

Nemesi Anna ékszer designerrel blogbarátunk, a Stilblog készített interjút, amiből következzék néhány kiragadott részlet:

„Még nagyon pici voltam. Apukám műhelye a pincében volt, ott, ahol most az enyém. Sokszor mentünk le fabrikálni a bátyámmal. Emlékszem alumínium karikagyűrűkbe ragasztgattuk bele lelkesen a gyöngyöket."

„Mindig is segítgettem vagy inkább besegítgettem apukámnak. Saját darabokat talán akkor kezdtem el készíteni, amikor a „Práterbe” mentem, addig nem volt jellemző. Az iskola alatt és utána kezdtem neki úgy igazán. Otthon, az iskola elvégzése után kialakítottunk nekem egy saját kis műhelyt, ahol a mai napig dolgozom. Imádom.”

A Práter utcában, a Budapesti Szolgáltató- és Kézműipari Szakképző Iskola aranyműves szakát végeztem el. Nagyon jó volt abból a szempontból, hogy szinte csak gyakorlati óráink voltak. Kéthetente két nap elmélet volt, a többi időt mind a műhelyben töltöttük. Én a Pénzverdében voltam gyakorlaton. Rettentő korán kezdődött a nap, de örülök, hogy odakerültem. A második évben elvégeztem egy becsüs tanfolyamot, az iskola után pedig részt vettem egy kiegészítő szakmai kurzuson, ugyanott. De tanulni való mindig marad…

„...egy parti sorozat szervezői hívtak fel, hogy készítsem el a legjobb DJ-nek járó díjat.”

Behnam loves da Flux...

„...tavaly pedig a nemzetközi biodiverzitás évének alkalmából versenyt hirdettek meg Magyarország Biodiverzitás Fővárosa címmel. A díj megtervezésére és elkészítésére kiírtak egy pályázatot, amit egy ismerősöm pár nappal a beadási határidő lejárta előtt küldött át. Nagyon boldog voltam, amikor megtudtam, hogy én nyertem. Ez volt az első nagy elismerés, amit kaptam.”

Life kollekcióból

Nem tartom magam ötvösművésznek. Ahhoz nekem még nagyon sokat kell tanulnom és dolgoznom. Nagyon szeretném, ha meg tudnék élni, abból, amit csinálok. Egyáltalán nem könnyű. Én az iskola elvégzése után úgymond befektettem egy saját műhelybe. Kialakítottuk, így azóta otthon tudok dolgozni. De még, ha ez meg is van, akkor is, lehet, hogy ott állsz a munkáiddal és nem találod meg a közönséghez vezető csatornát. Eljuttatni az emberekhez már eleve egy feladat, és még, ha tetszik is nekik, amit csinálsz, akkor sem egyértelmű, hogy hogyan tovább. Érvényesülni – mint minden pályán – itt is nagyon nehéz...

Nemesi Anna weboldala.

Nemesi Anna Facebookos oldala.

 


Ha te is hasonlóan tehetséges magyar művész vagy, olvasd el a felhívásunkat és jelentkezz nálunk!


 

Coke Club dögcédula

Több technót a Parlementbe

Nemesi Anna

A bejegyzés trackback címe:

https://manzardcafe.blog.hu/api/trackback/id/tr263267758

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása