Mikor egy közösségi oldalra szánt fotónkon, annak elkészítése után, de még időben, feltöltés – kvázi beégés – előtt fedezünk fel olyan, nem publikus részleteket, melyeket szeretnénk jótékony homály mögé rejteni, nem közszemlére tenni, na az a kitakarás ideje. Ilyenkor rutinszerűen nyitjuk meg kedvenc képmanipuláló progijainkat, hogy bevessük az indokolatlanul élesen kivehető arcok, pattanások, vagy kínosan fityegő úszógumik elleni, kicsit szemét, ám annál hatásosabb ellenszert: a pixeleket.
Marco Sodano olasz grafikus, igaz sokkal nemesebb megfontolásból, de szintén mókás pimpelésre szánta rá magát. Az újrastrukturálásra kiszemelt áldozatokhoz ezúttal Da Vinci és Jan Vermeer van Delft remekművei szolgáltatták az alapot, a pixeleket a projekthez pedig a világ legnagyobb gumiabroncs gyártója a LEGO szállította. A végeredmény? Egy új műfaj: a LEGOIZMUS...
"All the children are authentic artists with LEGO"