Pro - Huffington hír, június 16.:
Egy austini ügyvédnő, Stacy Zoern aktív közreműködésével a Community Cars [Pflugerville, Texas] nevű vállalkozás megvásárolta az eredetileg a szentendrei székhelyű Rehab Zrt. által kifejlesztett, Kenguru névre keresztelt elektromos hajtású rokkantautó gyártási jogát, az óriási érdeklődés miatt pedig azzal a gonddal küzd, hogy nem tud elég autót gyártani, ezért befektetőket keres...
A Kenguru
A gyártás felfuttatása mellett a motorkerékpár-kezelőszervekkel szerelt eredeti Kenguru továbbfejlesztésén is dolgoznak, a botkormányos változattal azoknak is elérhetővé akarják tenni a személyes mobilitást, akik nem rendelkeznek elég erős felsőtesttel a motorkerékpár-kormány kezeléséhez. Az alap konstrukcióhoz nem nyúlnak, acél vázra húzzák rá a műanyag karosszériát, a hátsó kerekeket egyenként egy 2,7 lóerős elektromotor hajtja. A maximális sebesség 45 km/óra, egy feltöltéssel 70-110 km távolságra képes eljutni a Kenguru. A 2,12 méter hosszú járművel keresztben is lehet parkolni, ilyenkor a hátsó rámpáról egyenesen a járdára lehet kigurulni a kerekesszékkel, ami szintén nagy könnyebbség a mozgássérülteknek. Az Egyesült Államokban 25 000 dollárért adják a kézzel összeszerelt Kengurut, de ez akár nullára is csökkenhet a helyi mozgáskorlátozottaknak járó támogatások/adókedvezmények igénybevétele után.
Kontra:
Jelen pillanatban itthon nincs OEP támogatás rá, továbbá egyedi engedély sem kérhető a megvásárlásához...!!!
Kérdésünk:
Rendben van ez így drága OEP? Ha van - egyáltalán - ésszerűen megindokolható magyarázat, az mi lenne? Gyötör a kíváncsiság minket!
Véleményemet pedig szitokáradat helyett - persze a NER szellemében - a vezérkarnak küldött alábbi fotóval demonstrálnám...