A MOME line design műhely szívügyének tekinti a Dunával kapcsolatos projekteket. A Duna szoros közelségében élünk, mégis szükség van rá, hogy folyamatosan aktualitást adjunk neki – workshopokkal, eseményekkel, publikációkkal. Tudatosítanunk kell, hogy a Duna-kérdést nem szűkíthetjük kizárólag Budapestre – sőt, az országhatáron túlra is érdemes kitekintenünk, felhívni a figyelmet más országok vízparti fejlesztéseinek tanulságaira.
fotó: PhatCamper
Júniusban egy hónapig minden a Duna körül forog. Hosszas előkészítés után június 1-jén elindul a dunatema.eu, amely nem pusztán egy weboldal, sokkal inkább egy nyitott kommunikációs platform, amely felületet biztosít a Dunával foglalkozó civil kezdeményezések számára. A célja, hogy megteremtse a Duna iránt érdeklődők fórumát és egyben segítse eredményeik hatékony kommunikációját.
A Duna-projekt első lépéseként a résztvevők összegyűjtik azokat az anyagokat, melyekből mindenki tájékozódhat erről a szerteágazó, de nagyon izgalmas világról, amit a Duna jelent. Folyamosan készülnek a szakmai cikkek és az események beszámolói. Az aktivisták többek közt szeretnénk felhívni a figyelmet a Duna medersüllyedésének problémakörére, a vízpartok újjászületésének lehetőségére, a dunai élővilág sokszínűségére, a vízminőség sérülékenységére a történelmi múlt és jövő összefüggéseire.
Cél továbbá a MOME line bejáratott szakmai csatornáin keresztül a fiatal tervezők bevonása a munkába. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem diákjai olyan vizuális anyagokat készítenének a szakmai cikkekhez (videó, animáció, infógrafika, infóvideó, grafika, fotó), melyek segítenek megérteni akár a bonyolultabb összefüggéseket is.
Június 01. és 11. között az Urban Space Budapest workshop keretén belül például 42 fiatal érkezik Európa 7 országából 10 napra Budapestre, hogy közösen értelmezzék újra a vízparti környezetet és annak fejlesztési lehetőségeit. A MOME line által szervezett Urban Space Workshop az Európai Unió Fiatalok lendületben programjának támogatásával valósul meg, melynek célja a közösségi tanulás.
A nemzetközi vegyes csapatokban zajló munka eredménye olyan figyelemfelkeltő alkotások készítése, mely bemutatja és közelebb viszi a lakosokat a városuk teljes arculatát meghatározó Dunához. A program eredményeit június 10-én este mutatják be az A38 hajón, valamint a projekt web-oldalán futó naplóban folyamatosan beszámolnak a program történéseiről.
A dunatema.eu jelentősége az egyes szektorok közötti kommunikáció megszervezésében rejlik – platformot teremt a kreatív szakma, a mérnökök, a környezetvédők és az érdeklődő laikusok párbeszédéhez. Ehhez olyan eszközöket hív segítségül, mint a közösségi média, vagy a rendkívül kommunikatív Duna-villamos.
A kettes villamos vonala egyedülálló, teljes szakaszán a Duna mellett halad, a folyópart számtalan arcát megmutatva a közönségnek. A MOME line a Coca Cola Magyarország támogatásával lehetőséget kapott rá, hogy megtervezze egy kettes vonalán járó villamos teljes dekorációját, amellyel felhívja a figyelmet a Dunára és a dunatema.eu oldalra. A felöltöztetett villamos egy hónapon át az üzenet egyik leglátványosabb felületévé válik:
Legyen most a Duna a téma!