Van egy pont, amikor a szobrászat és a boszorkányság között hirtelen megszűnnek a határok. Amikor a részletekre végsőkig kihegyezve a szobor alkotója észre sem veszi, hogy műve szinte már nem is szobor többé. Ron Mueck ausztráliai születésű, ma már Angliában élő és dolgozó művész azonban nem ezek közé a szobrászok közé tartozik! Műveivel tudatosan feszegeti a korlátokat, azt a bizonyos nagyon keskeny mezsgyét, ami a még szépművészetnek nevezett halmaz és a polgárpukkasztó, szinte sokkoló hiperrealisztikus művészet halmazának legkisebb közös többszöröse. Nem sokan merészkednek erre az ingoványos talajra, Mueck azonban bátran bevállalja ezt a fajta önkifejezési formát.
Szobrai hűen reprodukálják az emberi test legapróbb részleteit is, nyugtalanítóan megrendítő vizuális élményben részesítve közönségüket. Egyik leghíresebb alkotását, az 1999-ben elkészült öt méter magas Boy-t kiállították a Millennium Dome-ban, majd később a Velencei Biennálén is.
A Terhes Nő című szobrát pedig a National Gallery of Australia vásárolta meg 800 000 dollárért.
Személyes vélemény? Számomra ijesztő és bizarr a perspektíva és annak „terméke”, ettől függetlenül kalapemelgetések a megalkuvás nélküli bátorságért a művészúrnak!
via: chilloutpoint