Első blikkre az jutott eszembe, hogy ez micsoda baromság, aztán tovább nézegetve a képeket és lépésről lépésre felfedezve az apró részleteket rájöttem, hogy igazából mégiscsak tetszik az, amit Lucy Sparrow brit művész kitalált, és sajnálom, hogy lemaradtam róla.
Egy sikeres Kickstarteres kampánynak köszönhetően, ahol közel 11.000 fontot gyűjtött össze, a kelet-londoni Bethnal Green egyik saroképületének elhagyatott üzletében (19 Wellington Row, Bethnal Green, London, E2 7BB) sikerült létrehoznia egy pop-up boltot, ahol a vásárlók nem hétköznapi élelmiszerek között válogathattak és vásárolhattak. A poén, hogy az ideiglenes művészeti projekt keretein belül beszerezhető több mint 4.000 termék mindegyikét filcből és kézzel készítették körülbelül 7 hónap leforgása alatt. Csoki, chips, cukorka, újság, pénztárgép? Semmi sem volt valódi.
Amellett, hogy a helyspecifikus installációval egy kicsit beszól fogyasztási szokásainknak is, Sparrow az augusztusban nyitva tartó The Cornershop nevű boltocskával az offline közösségteremtés oltárán is szeretett volna áldozni egy keveset. Az ötlet sikerére jellemzően természetesen elkapkodtak minden műfinomságot, de van még remény arra, hogy a közeljövőben vásárolhassunk a termékekből, ugyanis egy néhány nappal ezelőtti update szerint Sparrow megpróbálja az internetes rendeléseket is kielégíteni.
via: colossal