Blogger barátok


baantal.jpg

 

NESTON_logo_new2.png

A feketét itt is jól főzik

Import Kávé

Café Shop

Szputnyik, szívecském, irány a Szputnyik!

Szputnyik, szívecském, irány a Szputnyik!

2013. augusztus 01. - Darqo

SzS01_resize.jpg

A Manzárdos munkánk miatt sok király helyre hívnak minket. Namostan, a Szputnyik Shop nem ilyen volt, ide magunk tértünk be, de egy különleges helyre érkeztünk, ahol csak kapkodni tudtuk a fejünket. Hirtelen nem is tudtuk eldönteni, hogy hol is vagyunk valójában, mert a Szputnyikban a használt, vintage ruhák és kiegészítők mellett különleges, egyedi és idehaza máshol nem kapható tervezői darabok is beszerezhetőek. Ráadásul a Bakáts téri bolt kialakítása a legmogorvább emberből is újra előhozhatja a gyereket, hiszen annyi impulzus éri az innen-onnan előbújó divatkellékek miatt, hogy úgy érezheti, valami divatjátszótéren jár, ahol azonnal ki/fel kell próbálnia mindent, már csak a poén kedvéért is. Úgy döntöttünk, hogy felkeressük és egy kicsit kifaggatjuk őket a részletekről, a mára bolthálózattá növő Szputnyik történelméről. Sok érdekes dolgot tudtunk meg, amelyről egy interjú keretén belül a folytatásban olvashattok.

 

MC: A Szputnyik üzleteket szerencsére egyre többen ismerik, de az üzlet történetéről, az ötlet megszületéséről, az indulásáról, fejlődéséről, az esetleges viszontagságairól annál kevesebb információ található a neten. Mit lehet megtudni a Szputnyik-történelemről?

 

SzS: A Szputnyik shop ötlete Vörös Roland tulajdonostól származik, aki 2009-ben hozta létre az első üzletet a Bakáts téren. Külföldi utazásai során nagy hatást gyakoroltak rá a bolhapiacok és a vintage boltok jellegzetes hangulatai. Elhatározta, hogy utóbbit Magyarországon is megteremti. Szekeres Ingrid, a Szputnyik shop vezetője pedig foglalkozott formatervezéssel, belekóstolt a reklámiparba, de igazán otthon a divat világában érzi magát. A Szputnyik történelme velük indult és halad is az útján, mindketten megszállottan hisznek a Szputnyik shop létjogosultságában, elszánt lelkesedéssel gyűjtik össze az eladásra szánt darabokat. Jó lenne megduplázni a nap 24 óráját, hogy minél hamarabb megvalósulhasson az a rengeteg elgondolás, ami a fejükben él! A Bakáts téri üzlet után a Dohány utcában, a város szívében nyitotta meg kapuit a következő shop, majd Szombathelyen is megnyitottuk kincses ládánkat.

SzS02_resize.jpg

MC: Jól érzékeljük, hogy a Szputnyik szerelemgyerek a számotokra?

 

SzS: Még pedig nem is kicsi. Dajkáljuk, neveljük és mindenünket neki szánjuk. MINDENKÉPPEN MEGÉRI. A régi és az új, a romantikus vintage és a provokatív modern könnyed házasságából született divatfogalom.

SzS03_resize.JPG

MC: Honnan jött a névválasztás? Miért éppen Szputnyik?

 

SzS: „Murakami Haruki Szputnyik, szívecském! című könyve ihletett meg bennünket, mely egy misztikus történet a szerelem hatalmáról, ahol a főszereplő szólítja kedvesét Szputnyiknak, mint állandó útitársát, aki elkíséri őt útjára. Szeretnénk, ha a mi vásárlóink is egy misztikus „közös” utazásban részesülnének a saját, egyedi Szputnyik szívecske darabjukkal.”

SzS04_resize.JPG

MC: Mi a Szputnyik shop mögött rejlő filozófia?

 

SzS: Őszintén hisszük, hogy a különböző korszakok különleges, régi darabjait a mai kortárs divat új elemeivel kombinálva egy igazán sajátos és izgalmas egyéni stílus megnyilvánulására adnak lehetőséget. Egyre többen vágynak arra, hogy a magukénak tudhassanak legalább néhány különleges kiegészítőt, táskát, ami nem jön velük szembe az első adandó alkalommal. A Szputnyik shop célkitűzése, hogy különleges, minőségi vintage ruhák, kiegészítők, valamint egyedi, limitált számú design darabok kombinációját kínálja az érdeklődőknek megfizethető áron. Számunkra a ruhák és kiegészítők gyűjtése több mint egy egyszerű időtöltés. Ez egy mód arra, hogy megőrizzük, és értékeljük a történelmet, a kultúrát és a divatot. Egyfajta értékmegőrzés, melyet dokumentálni kell, és amelynek egy része, hogy különböző témákra építve divatanyagokat is készítünk. Szeretnénk, hogy az üzletek valódi célállomások legyenek, ahol a hazai fogyasztók is megismerkedhetnek, és megbarátkozhatnak ezekkel a régi korokat idéző darabokkal. Sokszor voltunk már szemtanúja annak, hogy bejött egy lány, felpróbált egy ruhát és az a darab azonnal elkezdett élni rajta. Ebben rejlik az öltözködés kulcsa, hogy él-e valakin az adott darab vagy sem. Egy biztos: az egymásra találás egyértelmű bizonyítéka a vásárló felcsillanó szeme. Ez mindent megér.

 

Ahogy hirdetjük is: „Divat a múltból, stílus a jövőből”

SzS05_resize.JPG

MC: Azt olvastuk, hogy nálatok mindenki kapcsolható a divat vagy a design világához. Mit lehet megtudni a Szuptnyik-csapatról?

 

SzS: Mindannyian más-más területről érkeztünk, különbözünk. Ami összeköt minket az a divat szeretete, a régi korok iránti nyitottság és a kreativitás. A közelmúltban megtaláltuk egymást és a mindennapok munkafolyamatai, illetve a közös projektek csapattá kovácsoltak minket. Akad köztünk formatervező, fodrász, stylist, blogger, ruhatervező, varrónő, fotós vagy éppen művészettörténetet tanult illető. Hiszünk az együttműködésben, hogy közösen, jó hangulatban, nagyszerű dolgokat hozhatunk létre.

SzS06_resize.JPG

MC: Boltjaitok egyediséget képviselnek a divatmárkákat, pláne a használt ruhákat forgalmazó üzletek között. Mi alapján válogatjátok össze a nálatok kapható cuccokat? Milyen stílusok között csemegézhetnek a vásárlók?

 

SzS: Az üzletekben fellelhető vintage darabok a világ minden tájáról érkeznek, több ezer darab közül nagy figyelemmel kerülnek kiválasztásra. Megesik, hogy célirányosan utazunk ki egy-egy darabért. Itthon is nyitott szemmel járunk-kelünk, számos kincsre bukkantunk már például Nyugat-Magyarországon és Ausztriában is a régiség piacokon. Nem diszkriminálunk a stílusok között - miért ne passzolhatna egy 80-as évekből származó kabát, egy egyedi tervezésű, új darabhoz? Az egyediség éppen ebben a változatosságban, eklektikus stílusban rejlik. A középpontban sokkal inkább a ruhák karaktere, mint márkája áll. A jó minőség természetesen elengedhetetlen.

SzS07_resize.jpg

MC: Betérve a Bakáts téri (Budapest IX., Bakáts tér 8. - Tompa utca 1.) Szputnyik Bazárba, azonnal arcon csapja a vásárlót az élmény, hogy különleges helyre érkezett, annyi impulzus éri az innen-onnan előbújó divatkellékek miatt, hogy úgy érezheti, valami divatjátszótéren jár, ahol mint a kisgyerekeknek, azonnal ki/fel kell próbálnia mindent, már csak a poén kedvéért is. Tudatos volt ennek a hangulatnak a megteremtése?

 

SzS: Igen, itt a kezdeti koncepciót, a mi kis „játszóterünket” láthatjátok. Itt, ahogy hirdetjük is, a bolt kínálatából felöltözhet a hippitől kezdve a punkon át még az alternatív stílus képviselője is, minden megtalálható. Ez az a hely, ahol mindenki elengedheti a fantáziáját, képzeletét, és ha csak pár percre is, de lehet az, akivé máskor nem válhatna.

SzS08_resize.jpg

MC: A Dohány utcai üzletben, amelynek a fantázianeve Szputnyik D20 (Budapest VII., Dohány utca 20.), bár az árukészlet ugyanazt a sokszínűséget képviselni, mint a másik, ezzel szemben kifinomult, letisztult környezetben válogathatnak a vásárlók. Ide miért ezt, egy másik hangulatot választottatok?

 

SzS: A D20-ban látványosabban keveredik a múlt a jövővel. Egy letisztultabb világ, amiben abszolút a ruhákon a hangsúly. Itt jobban törekszünk az új, egyedi darabok bemutatására, ezeket helyezzük előtérbe. A világ különböző pontjairól szerezzük be őket. Személyesen utazunk ki, egyeztetünk a helyi tervezőkkel és választunk a kollekcióik darabjai közül. Figyelünk arra, hogy ezek a darabok remekül kombinálhatóak legyenek a régi ruhákkal. Az egyes korok meghatározó személyiségei, együttesei is visszaköszönnek a mintákon valamilyen formában, illetve szeretjük az egyedi, printelt pólók merész, vidám vagy akár infantilis mintáit, olykor szürreális motívumait.

SzS09_resize.jpg

MC: Hogyan jellemeznétek a vásárlóitokat? Milyen egy igazi „Szputnyik-arc”?

 

SzS: A Szputnyik-arc lehet bárki. A lényeg, hogy nyitott és érdeklődő legyen a világra, a stílusokra, szereti az egyedi, különleges darabokat, megmeri mutatni önmagát…egy pici őrültséggel fűszerezve.

SzS10_resize.JPG

MC: Mennyire nyitottak a magyarok arra, hogy olyan stílusban öltözködjenek, amit ti kínáltok? Ehhez szervesen kapcsolható az a kérdés is, hogy magyarok vagy inkább külföldiek vásárolnak nálatok?

 

SzS: Egyedi, új darabjainkat szereti a magyar közönség, sőt igényli, aminek rendkívül örülünk. A vintage ruhákkal még mindig nehezen barátkoznak, de egyre többen nyitnak felé. Igyekszünk bevonni bloggereket, hogy karöltve hirdessük a vintage darabokban rejlő inspirációs lehetőséget. Üzletre lebontható, hogy kik és miként vásárolnak nálunk. A Bazaar-ba (Bakáts tér) inkább régi törzsvásárlóink, jelmeztervezők, a színházi és filmes világból térnek be többen, míg a D20-ba a divatszakma apraja-nagyja fordul meg: stylistok, tervezők, bloggerek stb. Emellett pedig rengeteg külföldi tér be hozzánk, akik nagy örömünkre mindig találnak maguknak valami bohóságot.

SzS11_resize.JPG

MC: Van olyan hazai vagy külföldi közismert személyiség, aki nálatok vásárol?

 

SzS: Számtalan híresség, tévés személyiség fedezte már fel magának az üzleteinket, de főként az alternatív zenei világ arcai fordulnak meg nálunk, mint például Pásztor Anna ( Anna and the Barbies) vagy Bocskor Bíborka a Magashegyi Undergroundból. Továbbá tőlünk választott kalapot a Parov Stelar különlegességeket kedvelő énekesnője és vásárlóink között tudhatjuk Cynthia Nixon-t (Szex és New York, a Szerk.) és barátnőjét is, akik lenyűgöztek minket barátságos viselkedésükkel és közvetlenségükkel.

SzS12_resize.JPG

MC: Meglepve olvastuk, hogy a Szputnyik nem csupán egy bolthálózat, hanem az általatok képviselt életérzésnek számtalan dimenziója van; pólótervezési pályázatot hirdettek, fotókiállítást, divatbemutatót szerveztek, jelen vagytok a WAMP-on, a Design Héten és a Szigetre is kitelepültök. Ez a sokszínűség a ti nyitottságotokat tükrözi vagy a vásárlói igények is formálják azt, hogy mi fér bele a repertoárba?

 

SzS: A mi nyitottságunk és a vásárló közönségünk egyaránt teremti ezeket az eseményeket. Teret kell adnunk annak a szemléletnek, amit mi képviselünk, és valahol társadalmi felelősségvállalás is, hogy ahol lehet, ott támogassuk a kultúrát vagy a velünk összekapcsolható művészeti ágakat, úgy hogy közösen találunk ki erre megfelelő megjelenési platformokat, persze figyelembe véve, hogy az érdekes és figyelemfelkeltő legyen a közönségünknek is.

Első lépésként anno a Nemdebárban búcsúztattuk a Moszkva teret egy retró divatbemutatóval, aztán a Design Héten a Werk Stílus és Kommunikációs Akadémiával együttműködve mutattuk be a Szputnyik shop szintén a retró korszak által inspirált divatbemutatóját. Része voltunk a Portfolio Points programsorozatoknak is, ahol a Dohány utcai üzletünk galériáját rendeztük be kiállítótérnek, melynek témáját névadónk, Murakami Haruki Szputnyik, szívecském! című könyvének tiszteletére a japán kultúra misztikus világa köré szerveztük, majd Jónás Jácint képíró, Teljességgel hiányos kiállításának figurái a hiányból csináltak teljességet. Tavaly szeptemberben a Fogasházzal közösen megrendezésre került kiállítás Heisler Zsófia és Krulik Marcell alkotásain keresztül mutatta be a vintage ruhák időtlen szépségét és az egyediségükben, minőségükben rejlő értékeket, illetve a kiállítással egy időben pop-up store-unk is nyílt.

Sikerült bekapcsolódnunk a Wamp körforgásába, és próbálunk nem kihagyni egyet sem, nyáron pedig rendszeresen „kiköltözünk” a Sziget Fesztiválra és együtt hangolódunk a „szigetelőkkel”, hiszen ott minden megtalálható ami, mi vagyunk.

SzS13_resize.jpg

MC: Ha már a Szigetet is említettük az imént, úgy tudjuk, hogy idén is meglepitek majd a bulizásra éhes közönséget egy Sziget Szputnyik shoppal. Nyilván nem lehet a teljes választékot kivinni, ezért adja magát a kérdés, hogy ide mi alapján választjátok ki az egyes darabokat és mik között válogathatnak majd az érdeklődők két koncert között? Egyáltalán milyen egy jó Szigetes ruha szerintetek?

 

SzS: Hát igen, sajnos nem tudjuk kivinni a teljes árukészletet, hisz korlátozott a terület, ahol megjelenhetünk, bár szívünk szerint ezt tennénk. Elvünk, a mindenből egy kicsit, de az „szputnyikos” legyen… persze azért így is mindenki megtalálhatja a kedvére valót az alapdaraboktól kezdve: így a rojtos farmertől és feliratos haspólóktól kezdődően, a bakancs/tornacipőkön át, az őrült, feltűnő jelmezekig és napszemüvegekig. A fesztiváldivat meghatározó szempontjai: kényelem és funkcionalitás. Mi viszont arra bátorítunk, hogy lépjetek ezeken bátran túl! Legyetek hippik, rockerek vagy akár bohém menyasszonyok, a lényeg, hogy mi segítünk megtalálni a „fesztiválénedet” is!

SzS14_resize.jpg

MC: Mennyire változott az elmúlt években a fesztiváldivat, ha lehet ilyenről beszélni?

 

SzS: Woodstock óta sokat is, közben mégsem. Az életérzés maradt, csak kevesebb a meztelen ember. Mindenki szabad, mindenki meg akarja mutatni pár napra azt az énjét, aki hétköznapokon valahol megbújik. Ennek kibontakoztatására egyre több lehetőség van, amit ki is próbálnak. Nálunk pedig végtelen a lehetőség. A Szigeten nincs megállás. A fesztiváldivatról szóló blogbejegyzésünkben, akit érdekel, az részletesebben is olvashat róla, ha ide kattint.

SzS15_resize.jpg

MC: Hol találhatnak majd meg benneteket a fesztiválozók?

 

SzS: A John Lennon körúton (Nagyszínpadhoz közel) keressetek bennünket!

SzS16_resize.jpg

SzS - Sziget01_resize.jpg 

MC: Idáig három bolttal rendelkeztek, az első a Bakáts térnél (Budapest IX., Bakáts tér 8. - Tompa utca 1.), a második a Dohány utcában (Budapest VII., Dohány utca 20.), a harmadik pedig Szombathelyen (Szombathely 9700, Kossuth L. u. 4.) nyílt. Mik a jövőbeli terveitek? Itt nem csak a terjeszkedésre gondolunk, hanem arra is, hogy milyen új ötletekkel szeretnétek még meglepni az embereket?

 

SzS: A következő fél évben mindenképpen tervezzük egy új, központi üzlet nyitását, ahol a divathoz közelálló területeket szeretnénk majd összekapcsolni, ahol már nemcsak a ruháké lesz majd a főszerep. Rengeteg megvalósulásra váró ötletünk akad, jó pár elgondolás van még a tarsolyunkban: további kiállítások és együttműködések, de ez egyelőre a jövő zenéje. Ebben az évben sem szeretnénk kihagyni a Design Hetet, ahol Pásztor Anna (Anna and the Barbies) lesz majd a porondmesterünk, de erről részleteket még nem szeretnénk elárulni.

 

Hol találod meg őket?

 

Szputnyik shop /// D-20

Budapest VII., Dohány utca 20.

Nyitva tartás:

H-P: 11.00-20.00

Szo: 10.00-17.00

Tel.: +36 1 321 3730

 

Szputnyik shop /// Bazaar

Budapest IX., Bakáts tér 8.(Tompa utca 1.)

Nyitva tartás:

H-P: 11.00-19.00

Szo: 11.00-15.00

Tel.: +36 1 215 3475

 

Szputnyik shop /// Szombathely

Szombathely 9700, Kossuth L. u. 4.

Nyitva tartás:

H-P: 9.30-17.30

Szo: 9.30-13.00

Tel.: +36 30 256 7776

 

További infó:

www.szputnyikshop.hu

www.facebook.com/szputnyikshop

info@szputnyikshop.hu

 

SzS17_resize.JPG

SzS18_resize.JPG

SzS19_resize.JPG

SzS20_resize.JPG

SzS21_resize.JPG

SzS22_resize.JPG

Fotók (1, 8, 9, 13, 14, 15, 16, 17 kép kivételével): Tibor Gerlai Phothography

A bejegyzés trackback címe:

https://manzardcafe.blog.hu/api/trackback/id/tr775423698

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása