Blogger barátok


baantal.jpg

 

NESTON_logo_new2.png

A feketét itt is jól főzik

Import Kávé

Café Shop

Less is More - Bordás Alexandra

Less is More - Bordás Alexandra

2012. augusztus 13. - Mocca

Untitled-0000000000017.jpg

Bár autentikus vélemények szerint az elkészült fotó minőségéhez valójában nincs köze a beépített megapixelek számának, kíváncsiak lennénk a véleményetekre: szerintetek megalapozottak azok az elsősorban analóg, illetve komoly tükörreflexes masinával rendelkezők táborából érkező vélemények, miszerint: a mobillal lőtt fotók soha nem fognak olyan maradandó értéket képviselni, mint mondjuk egy Hasselblad által elkövetett kép? A kérdés az általunk is lelkesen művelt és szeretett Instagram aspektusából megközelítve, talán még érdekesebb! Amíg a válaszokon spekuláltok - melyeket a fb. falunkra várunk - segítségképp figyelmetekbe szeretnénk ajánlani a magyar művészeket bemutató sorozatunk mai főszereplőjének, részben mobillal készült nagyszerű fotóit!

 

 

Bordás Alaxandra vagyok, Budapesten születtem, építészetet, grafikát, művészeteket tanulok. Jelenleg grafikai projektek, épülettervek készítésével, art fotózással foglalkozom. A hobbijaim közé a balettet sorolnám. A fotózással nemrég kezdtem el komolyabban foglalkozni, gyerekkorom óta érdekel vonz ez a világ.

 

 

Fotózni nem tanultam, velem született adottság, hogy van szemem, rálátásom a dolgokra, mindenben meglátom a szépet, érdekeset, a részletek gazdagságát. Gyereknek is sokat fotózgattam, mindig éreztem, megleltem a dolgok, tárgyak, természet mondanivalóját, és itt jön képbe, amit kérdeztetek, hogy merre tartok? :) ...hát erre..., és remélem jó úton haladok a fotózás irányába.

 

 

Pár éve Amerikában éltem, és tervezem a továbbiakban hogy visszamegyek divat és reklámfotó területeken érvényesülni. Sokat láttam, megfigyeltem, néztem az embereket mennyire mások, mennyire önfeledten vidámak tudnak lenni még az idegen emberek is, akik szembe jönnek velem az utcán, mindenki mosolyog olyan jó volt ezt látni. :)

 

Lenyűgöz ez a világ, a sokszínűség, a természet bámulatos, az utak, a tájak, a levegő, az áradó élet. Készítettem is pár életképet Vegasban, ezt is iPhonenal...

 

 

fe_nyke_p-020.jpg

 

fe_nyke_p-023.jpg

 

fe_nyke_p-027.jpg

 

fe_nyke_p-043.jpg

 

fe_nyke_p-045.jpg

 

fe_nyke_p-046.jpg

 

fe_nyke_p-048.jpg

 

fe_nyke_p-067.jpg

 

fe_nyke_p-068.jpg

 

fe_nyke_p-073.jpg

 

fe_nyke_p-074.jpg

 

fe_nyke_p-080.jpg

 

fe_nyke_p-093.jpg

 

fe_nyke_p-095.jpg

 

fe_nyke_p-096.jpg

 

fe_nyke_p-097.jpg

 

fe_nyke_p-0098.jpg

 

fe_nyke_p-099.jpg

 

...persze vannak példaképeim, akikre felnézek, csodálom tehetségüket, munkáikat, egyik közülük a nagy klasszikus Helmut Newton, a fekete-fehér provokatív fotózás koronázatlan királya, van egy különös, tipikus olyan "Helmutos" látásmódja, ami tükröződik a képein, a nők klasszikusan nőiesek, már-már kihívóan ábrázolta a nőiességet, feminista tükröződéssel, férfi ruhákba bujtatott nők, hotel szobák.. ez a stílus már egész fiatalon megfogott, mikor először lehetőségem nyílt egy kiállításon megtekinteni a művész alkotásait.

 

Szeretem a fekete-fehéret, sok mondanivalója van, nem feltétlen színekkel beszél a kép.

 

A kedvenc mottóm: "LESS IS MORE" a minimalista stílus megalkotója, nagykövete Ludwig Mies Van Der Rohe szájából hallottuk.  Elragadó számomra, nemes egyszerűséggel ábrázolta a teret ("A tér szépsége harmóniában van az egyszerűséggel"), így képzelem el a jövőre nézően a munkáimat, mint fotográfus, mint építészetileg, formailag.

 

fe_nyke_p001.jpg

 

fe_nyke_p-08.jpg

 

fe_nyke_p-09.jpg

 

fe_nyke_p-0010.jpg

 

fe_nyke_p-011.jpg

 

fe_nyke_p-013.jpg

 

fe_nyke_p-015.jpg

 

fe_nyke_p-016.jpg

 

fe_nyke_p-017.jpg

 

fe_nyke_p-018.jpg

 

fe_nyke_p-019.jpg

 

Pár éve készítettem magamról divatjellegű fekete-fehér fotókat Helmut Newton inspiráció alapján, mint modell, fotós, stylist, sminkes, és persze az utómunkákat is én csináltam.

 

Untitled-0001s.jpg

 

Untitled-00071.jpg

 

0000.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://manzardcafe.blog.hu/api/trackback/id/tr414710074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása