Blogger barátok


baantal.jpg

 

NESTON_logo_new2.png

A feketét itt is jól főzik

Import Kávé

Café Shop

Új hazai startup: SHELFIE, a csináld magad polcrendszer / Interjú / X

Új hazai startup: SHELFIE, a csináld magad polcrendszer / Interjú / X

2017. szeptember 04. - Darqo

shelfie01_1-shelfie-sanremo-264.jpg

Amikor megkaptam a SHELFIE nevű új magyar startup sajtóanyagát, egyből magával ragadott az a kellemesen bizsergető érzés, hogy valami nagyon izgalmas dologról van szó. Átolvasva a szöveget és megnézegetve a különleges polcrendszerről készített képeket, nem volt kérdés, hogy írni fogok róla a blogon, mert megérdemli a figyelmet! Sőt, az is egyértelműen körvonalazódott, hogy bizony kell egy SHELFIE polc és nem majd, hanem most, de erről bővebben majd egy következő posztban.

Nem volt nehéz az első pillanatban beleszeretni a SHELFIE-be, a szokatlan, legó-szerűen és végtelenségig építhető polcrendszerbe, amely az eltolt, különböző méretű, extra jó minőségű natúr borovi fenyő polcok miatt sokkal játékosabban, vidámabban energikusabban uralja a felhasznált teret, mint más, hasonló lakberendezési kiegészítők.

Csocsán Gyula a tulajdonos eredetileg közgazdász és korábban számos saját vállalkozásban kereste önmagát – többek között különböző óramárkák kizárólagos hazai képviselője, jelenleg pedig tanácsadói munkája biztosítja a megélhetést családja számára –, míg végül négy évvel ezelőtt eljutott az egyedi polcrendszer megtervezéséig és kivitelezéséig. Az ok egyszerű volt, nem talált olyat, amely megfelelő lett volna a számára az otthonában. Imádom azokat a tehetséges embereket, akik ilyen esetben elkészítik a saját megoldásukat a felmerülő problémára.

shelfie02_2-shelfie-sanremo-264.jpg

Csocsán Gyula egy barkácsáruházban vásárolt polclapok összeszerelésével oldotta meg a feladatot, ami aztán rengeteg buktató, megpróbáltatás és kihívás után vált azzá, amit most a nagyvilág elé tárt. A webshopban jelenleg több mint 200 darab előre megtervezett bútor közül lehet választani (köztük ajtós szekrényekkel megbolondított változatok is találhatóak), az offline konfigurátor segítségével pedig további, sokkal szabadabb, vadabb ötletek is megvalósíthatóak, minőségéhez képes meglepően kedvezményes áron. A SHELFIE gyakorlatilag mindenben az ő esze és keze munkáját dicséri, jelenleg még a szerelés, a marketing és a PR tevékenység is, amely például olyan okos apróságokat is tartalmaz, mint a fa illatú szórólap.

Ahogy az ilyen izgalmas hazai témáknál lenni szokott, néhány kérdéssel mindig kifaggatom a vállalkozás tulajdonosát, és ez most sincsen másképp. Egy rövid interjú keretén belül még többet megtudhattok a SHELFIE-ről.

shelfie03_6-shelfie-sanremo-264.jpg

MC: Csocsán Gyula 3 éven keresztül fejlesztette a SHELFIE polcrendszert, amíg sikerült kézzelfogható, megvásárolható terméket készítenie. Nem csak a produktum, hanem a mögötte álló ember, valamint az ötlet megszületésének folyamata is fontos. Mit tudhatunk meg rólad a SHELFIE előtti időszakból?

CSGY: 26 éve foglalkozom értékesítéssel, 1998 óta a saját tanácsadó cégemen keresztül értékesítők és értékesítési vezetők képzésével foglalkozom “főállásban”. Korábban három óramárkának is voltam a kizárólagos magyarországi képviselete és számos egyéb projekten dolgozom párhuzamosan. Ezek közül néhány még kezdeti stádiumban van, a legelőrébb pedig a SHELFIE van, itt a termék kínálat gyakorlatilag elkészült, a piaci bevezetéssel vannak még feladatok. Ezzel szemben van még néhány olyan projektem, ami még az elején tart és nagyon sok tennivaló van hátra. Ezek most a SHELFIE miatt kicsit háttérbe szorulnak egy időre.

shelfie04_3-shelfie-sanremo-264.jpg

MC: Honnan jött a SHELFIE ötlete?

CSGY: A hálószobánkba kellett volna egy egész falas polcrendszer, amit ki is bírunk fizetni. Sajnos ilyet nem találtam és a lakásunkban a rend iránti igény miatt a helyzet kezdett tarthatatlanná válni. Egyszer egy barkácsáruházban észrevettem, hogy lehet polclapokat kapni. Nekiálltam szekrénysort tervezni, aztán fogtam magam és meg is építettem. Mivel csak egy amatőr 9,6 V-os csavarozó gépem volt, nem lehetett túl komoly dolgokat kitalálni. Például egymással szemben nem tudtam polclapokat tenni, mert ahová az egyik oldalról becsavaroztam valamit, oda már a másik irányban nem tudtam csavarozni. Emiatt el kellett tolnom a polclapokat egymáshoz képest, hogy össze tudjam csavarozni a szekrényt. Már vagy másfél éve készen volt a polcrendszer, amikor egyszer nyáron hajnalban felébredtem, ránéztem és akkor megértettem benne a rendszert. Addig ugyanis minden polclapot egyesével méricskéltem ki, hogy mekkorának kell lennie. Amikor felfedeztem a rendszer logikáját, arra gondoltam, hogy akkor ebből lehetne egy építőszekrény jellegű polcot csinálni, amiből bármit ki lehet rakni.

shelfie05_7-shelfie-sanremo-264.jpg

MC: Mi történt fejlesztést felölelő 3 évben? Milyen folyamatokon, anyagi és formai alakításokon ment keresztül a polcrendszer, amíg eljutott a jelenlegi változatig?

CSGY: Először is megterveztem, hogy milyen lapokra lesz szükség. Utána a méretezéssel kísérleteztem, hogy a lehető legideálisabb legyen. Véglegesítettem a függőleges és a vízszintes polcok szélességi különbségét, hogy a 3D hatás a legjobb legyen. Utána gyártót kerestem a próba szériához, aminek a segítségével megcsináltuk a kampány fotókat. Ezután a faillatú prospektussal való vacakolás következett, illetve a gyártás véglegesítése, az előre konfigurált 210 polc összeállítása, a szerelési útmutatók, a darablisták, az árak kialakítása és árlisták készítése, a nemzetközi weboldal és a magyar webáruház programozása, majd raktár keresés és teherautó szerzés. Kezdetben olyan 600 tétel körül volt a to-do listám, 250 még hátravan, többek közt jelenleg a csomagolással küzdök, hogy az is hozza az elvárt magas színvonalat.

shelfie06_10-shelfie-budapest-198.jpg

MC: A SHELFIE egy költséghatékony "csináld magad" polcrendszer, ami a legismertebb bútormárkák áraival összehasonlítva is megállja a helyét. A leendő tulajdonos, ha úgy szeretné, akár a tervezéstől kezdve a szerelésig maga intézi a teljes folyamatot, ha azonban nem szeret bíbelődni ezekkel a dolgokkal, van arra lehetősége, hogy ezt átadja nektek, szakember segítségét kérje a polcrendszer felépítéséhez?

CSGY: Természetesen kiszállítjuk és akár össze is rakjuk a polcot annak, aki kéri. Őszintén szólva ennek én nagyon örülök, mert kifejezetten élvezem, ahogy épülnek fel a kezem között a polcok. Ebből az is kiderül, hogy jelenleg még én magam megyek szerelni, de reméljük eljön az az idő, amikor már nem fogom tudni ezt is én csinálni. A kiszállításnak és a szerelésnek persze van némi felára, de ezt általában méltányosnak érzik az ügyfeleink és elég gyakran meg is rendelik.

shelfie07_8-shelfie-budapest-198.jpg

MC: A SHELFIE a tervezéstől a gyártásig teljesen magyar szellemi és anyagi tőkéből jött létre. Mekkora szükségeltetik ezekből az energiákból egy ilyen vállalkozás elindításához?

CSGY: A szellemiből sok, az anyagiból meg még több (: Az ember sokszor érzi, mikor küzd valami miatt, hogy “ha ezt tudtam volna, el se kezdem”. De ezért ezen én elég gyorsan át szoktam magam lökni és akkor újult erővel látok neki. Pénzben egy közepesen jó autó árát már biztos belelapátoltam, de olyat még nem mertem számolni, hogy a belefektetett munkaóráimat a tanácsadói óradíjammal összeszorozzam...

shelfie08_11-shelfie-cambridge-231.jpg

MC: A változásokkal, változtatásokkal teli időszakban mi volt az, ami végig a kitartásra ösztönzött?

CSGY: Elég kemény fejű, konok ember vagyok. Ha valamit elhatározok, azt tűzön-vízen át keresztültolom. Ha nagyon motivációra volt szükségem, akkor arra gondoltam, hogy az óra céget is felépítettem a semmiből és hasonlóan kevés pénzből. Mármint a projekthez kevésből, nekem az is soknak tűnt. De mondjuk egy multi nem ennyiből vágna bele egy ilyen termék kifejlesztésébe és piaci bevezetésébe.

shelfie09_12-shelfie-cambridge-231.jpg

MC: A SHELFIE most indult el hódító útjára. Mi szeretne lenni, ha nagy lesz? Mi a márka mögött rejlő filozófia?

CSGY: Nem vagyok annyira naiv, hogy azt gondoljam, hogy majd kifékezem a piacról az IKEA-t. Nem akarok mindenkinek én eladni. Csak azt szeretném, hogy ha valaki a szokványostól eltérőt, különlegeset szeretne, az tudjon róla és legyen lehetősége ezt választani. A natúr fa egy nagyon hálás anyag, finom illatot áraszt a lakásban, könnyen javítható és idővel egyre szebb és szebb lesz, ahogy érik a fa. Ez a sok előny kombinálva a különleges megjelenéssel és a rendkívül kedvező árral remélhetőleg eltalálja sok ember ízlését. Elsősorban a fiatalokra és / vagy a fiatalos idősebbekre gondolok. Akik nem ragaszkodnak a hagyományos formához, hanem valamiben mást szeretnének. A márkás design bútorokra viszont nem tudnak vagy nem akarnak vagyonokat költeni. Szóval én amolyan DIY vagy budget design bútornak szoktam becézni a SHELFIE-t.

shelfie10_14-shelfie-cambridge-231.jpg

MC: Bár nagyközönség számára még csak gyerekcipőben jár a brand, a tervezés nem állhat meg, úgyhogy biztos vagyok abban, hogy már jóval előbbre jársz a fejlesztésben, mint amit mi most megtapasztalhatunk. Mi várható a jövőben?

CSGY: Az íróasztal két első lábának a kiváltása prioritás 1, a sarok polcokból már kész két újabb elem, ami kisebb helyeken is elfér, mint a jelenlegi fésűs kapcsolódású sarkok. Később színes gyerekbútor változat (egy két apró trükkel, amit most még nem lövök le), egy számmal szélesebb méretpár és még jó néhány ötlet van a tarsolyomban. Már idén őszre is készülők pár meglepetéssel, de ez jelenleg még hétpecsétes titok.

 

shelfie11_5-shelfie-sanremo-264.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://manzardcafe.blog.hu/api/trackback/id/tr6112800206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása