Blogger barátok


baantal.jpg

 

NESTON_logo_new2.png

A feketét itt is jól főzik

Import Kávé

Café Shop

Hangorgia a minimalista kavicsból – BeoPlay A1

Hangorgia a minimalista kavicsból – BeoPlay A1

2016. május 20. - Darqo

a1_01.jpg

Ismerőseim közül sokan szeretik és méltatják az elektronikai cikkeket gyártó Bang & Olufsen termékeit, köztük Laci is odáig volt értük. Nekem nem volt szerencsém közelebbi kapcsolatba kerülni a Peter Bang és Svend Olufsen által 1925-ben alapított cég termékeivel, egészen mostanáig, amikor is egy egészen kicsinek nevezhető, viszont a maga apróságában is brutálisan jól teljesítő BeoPlay A1-et bluetooth hangszórót kaptam pár napos tesztelésre.

Amikor megkaptam az emailt, hogy ki lehet próbálni a BeoPlay szóban forgó legújabb hordozható hangszóróját, mindenféle prekoncepció nélkül szemlélhettem a helyzetet, hiszen B&O-szűz voltam, és a neve is diszkréten titkolja a gyártót. Csak az fogott meg a lehetőségben, az elmúlt években a praktikusságuk miatt igencsak megkedveltem ezeket a készülékeket, amelyek közül párat kipróbálhattam, vehettem, ajándékozhattam.

a1_02.jpg

Még akkor sem esett le, hogy mivel állok szemben, amikor a weboldalra kattintottam és megpillantottam az új BeoPlay A1-et, hiszen azonnal elterelte a figyelmemet a külseje, amelyről első pillanatban az jutott eszembe, hogy micsoda merészség kell ahhoz, hogy manapság, amikor az ingerküszöbünk délibábja valahol a messzi távolban dereng, egy „ismeretlen” cég/márka a végtelen egyszerűséggel és letisztultsággal próbál teret nyerni magának. Elmerengtem azon, hogy lehet, hogy pont ez a merészség és a minimalizmus lesz majd az, amivel sokak számára szimpatikussá válik majd a gyártó és a termékei egyaránt? Nem ők az egyedüliek, akiknél ez a recept már bevált.

a1_03.jpg

Minél tovább nézegettem a képeket a Whooper-hamburgerzsömléhez, bucihoz, fánkhoz, pogácsához és barátaihoz hasonló formavilággal megáldott hangszóró, annál izgalmasabbá vált a kipróbálás lehetősége, kíváncsivá tett, hogy mit takarhat a visszafogott, szerény és szépséges felszín. Aztán jobban beleásva magamat a témába, persze rájöttem, hogy a Bang & Olufsen áll a háttérben, ami némi magyarázatot adott a külsőt érintő bátorságra, és ezzel együtt még kíváncsibbá tett.

a1_04.jpg

Akik olvastak már tőlünk tesztelős cikkeket, pontosan tudják, hogy nálunk most sem fognak túl sok technikai részletet olvasni, mert erre megvannak a megfelelő oldalak, mi sokkal inkább a bennünk megszülető érzetekről és érzésekről szoktunk írni. Ebből viszont akad bőven, mivel a minimalizmusért rajongó Cecilie Manz díjnyertes dán desiner által megálmodott BeoPlay A1 készülék a dobozának kinyitásától és a kézhezvételtől számítva szerelem első személyes találkozásra és tapizásra, amelyre sok-sok lapáttal rátesz a belső tudás és erő, amit megtapasztaltam.

a1_05.jpg

Mint ahogy említettem is, semmi fölöslegesnek nevezhető dolgot nem találhatunk a készüléken, nincsenek kilógó gombok vagy lábak, egyszerűen tárolható táskában vagy zsebben, úgyhogy könnyű magunknál hordani. Az elegáns, kör alakú alumínium rács, valamint a dupla öntött polimer test masszív hatást kelt, és állítólag stabil védelmet is nyújtanak a belső alkatrészeknek, még akkor is, ha karcolás vagy ütés éri a felületet, de nyilván ez csak az "elhiszem-kategória", hiszen jól felfogott érdekem miatt azért nem zsonglőrködtem vele. Az első pillanatban furcsának tűnő bőr akasztó is igazolta hosszútávon a létét, az egyébként könnyen eltávolítható kiegészítő bizony fontos szerephez jut a könnyű elhelyezésben és tárolásban.

a1_06.jpg

A csepp- és porálló BeoPlay A1 akár 24 órás akkumulátoridővel is kényeztethet, feltéve, ha nem ordíttatod egész nap szerencsétlent, ami nyilván sem neki, sem a szomszédoknak nem tesz jót. Én abba a szegmensbe tartozom, aki próbálja felfogni, hogy társasházban, közösségben él, így bulika helyett csak pillanatokra teszteltem a hangerőt, ami amúgy határozott, elismerő biccentést és szemöldökfelhúzást váltott ki belőlem, valamint egyszerre csak egy teljes délelőttnyi időt használtam el a nyüstölésre, de azalatt, amíg nálam volt, egyébként nekem nem kellett töltenem.

a1_07.jpg

A nagyobb tenyérnyi méretéhez és a testes, 600 grammos súlyához képest is sokkal több van a BeoPlay A1-ben, mint gondoltam volna. A hangszóró igazi 360 fokos hangzást tesz lehetővé, bárhová is pakoltam a lakásban, ugyanabban az élményben volt részem, a 2×140 Wattos maximális teljesítmény pedig számomra pont elegendő volt, sőt...olyan testes, markáns hangzást kaptam, amit egy ilyen készüléktől nem vártam volna. Ahogy a tervező egy vele készített interjúban (http://journal.beoplay.com/journal/2016/4/18/cecilie-manz-portable-speaker) fogalmaz, a korábbiakhoz képest jobb hangzást szerettek volna beletuszkolni még kisebb helyre, és bár nem tudom, hogy milyen a többi B&O hangszóró, de ha olyan, mint ez, akkor egy újabb rajongót szereztek maguknak!

a1_08.jpg

Antal Balázs designer barátom, szerkesztőtársam véleményét is kikértem a szépséggel kapcsolatban, hiszen egy tanult tervező sokkal összetettebb, rengeteg árnyalatot magában hordozó szemszögből vizsgálja a dolgokat, mint egy magamfajta laikus. Ő ezt írta a BeoPlay A1-ről:

„Formailag nekem elsőre a kavics egyszerűsége ugrott be, persze messzemenően nem pejoratív értelemben. Hartmut Esslinger a 80-as, 90-es évek egyik legmeghatározóbb tervezője (nézzetek utána mit adott, az „öreg” a mai társadalmunknak) szerint az emóció óriási szerepet játszik egy adott forma megtervezésében. Szóval, nekem a kavics az, ami elsőre beugrott. És azon túl, hogy olyan darabról van szó, ami valóban nem figyelemfelkeltő első látásra, mégis elgondolkodtam azon, mit sugall számomra ez a forma. Higgyétek el, az érzelmeink előbb tudják mit akarnak, mint az agyunk.

Elképzelem, ahogy a folyóparton sétálva találok egy számomra kedves kavicsot...mi történik, ha nincs szívem kacsázni vele? Fogdosom, forgatom a kezeim között, majd pedig elhatározom, hogy hazaviszem, és azzal a mozdulattal, zsebre vágom.

Na, de mi a kavics és milyen hatással van az érzékeinkre?

Egy hosszú élet során formálódott kő darab, ami kemény, mégis puha és sima – gondolj bele, amikor a kezedbe veszed, milyen jó érzést kelt ez a természet által kialakított design. A fejlődése, formálódása során felemésztett idő és a természet erőinek kérlelhetetlensége jelenik meg rajta keresztül, a törhetetlenség, erő, kitartás, határozottság érzetét kelti. Soha „nem évül el”, mindig „örök” darab marad, ami közvetlenül azt sugallja, hogy „megbízható” – nem fogod eldobni, hiszen már a szívedhez nőtt. Pontosan az ilyen, gyakran nem tudatos gondolatok által keltett emóció az, amit azonnal párosítani tudsz egy termék esetében a formával.

Azt gondolom, az a zseniális ebben a designban, hogy maga a forma teszi számunkra láthatóvá azt a világot, amit magunk köré szeretnénk teremteni....és persze a profi Bang & Olufsen marketing.”

a1_09.jpg

Az ár sarkalatos pont szokott lenni minden ilyen tárgy megvásárlásakor, és hát BeoPlay A1 nem olcsó a maga 80 ezer forint körüli árával, de a tesztelés és a megtapasztalás után azt gondolom, hogy aki hordozható és jó minőségű hangszórót szeretne magának, annak megéri összegyűjteni rá a pénzt és ebből a fajtából venni egyet, mert nem fog csalódni! Még több információt találsz a készülékről és beszerezhetőségéről errefelé.

a1_10.jpg

a1_11.jpg

a1_12.jpg

a1_13.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://manzardcafe.blog.hu/api/trackback/id/tr478734668

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása