Az érzékelésben az embernél a látásé a főszerep. A látás igen összetett folyamat, melyben bár a szem fogadja az ingert, a munka oroszlánrészét az agy végzi. Optikai illúziók réges-régóta ismeretesek, meglepően sok helyütt alkalmazták és alkalmazzák őket ma is. A természetben sokszor élet-halál kérdése, hogy létrejön-e az illúzió, máskor művészi kifejezőeszköz vagy érdekes játék a színekkel és a formákkal.
Az optikai csalódások a látási folyamat téves észlelései, amelyek általában azért jönnek létre, mert a látvány az érzeteket kiértékelő neuronrendszer számára egymásnak ellenkező módon értelmezhető jeleket tartalmaz. Ilyenkor általában az “erősebb” jel hatása dominál, még akkor is, ha tudatunk jelzi ezt az ellentmondást.
Klasszikus fiatal lány vagy öregasszony próba meg van?
És az Ames-szoba illúzió...?
A Leo Burnett ügynökség francia kistesójának boszorkány konyhájában a Jeep számára készített kampány, melyben zsákvászonra három - valójában meg hat - állat képét rejtették el, az optikai illúziók legszebb hagyományait folytatva űz tréfát az agyunkkal. A
See whatever you want to see.
szlogennel megtámogatott kreatív zseniséget a reklámszakma egyik legfontosabb éves eseményének számító Cannes Lions idei seregszemléjén a zsűri Gold Lions díjjal jutalmazta.
via: 1