Blogger barátok


baantal.jpg

 

NESTON_logo_new2.png

A feketét itt is jól főzik

Import Kávé

Café Shop

Szex, drog, rock'n'roll és bakelit, avagy észvesztés Martin Scorsesetől és Mick Jaggertől

Szex, drog, rock'n'roll és bakelit, avagy észvesztés Martin Scorsesetől és Mick Jaggertől

2016. február 15. - Darqo

bakelit_ka_fotor02.jpg

Talán sokan emlékeztek még arra, hogy pár hónappal ezelőtt az HBO felkért minket az Aranyélet című sorozatuk kiadós elemzésére a lakberendezés és a design szemszögéből. A kérésnek eleget tettünk, sőt a tavalyi év legizgalmasabb projektjévé nőtte ki magát ez a feladat, amelyet végül két bejegyzésben jelentettünk meg a Manzárd Cafén. Az együttműködés olyan jól sikerül, hogy újra felkértek minket egy hasonló vizsgálódásra.

Február 15-én startol az HBO új saját gyártású sorozata a Bakelit (Vinyl), amely ’70-es évek szextől, drogoktól és rock'n'rolltól sűrű világába enged majd betekintést egy lemezkiadó vezetőjének szemén keresztül., és amelynek alkotói között megtalálhatjuk az Oscar-díjas Martin Scorseset (Taxisofőr, Dühöngő bika, Nagymenők és megannyi film rendezője), a Golden Globe-díjas Mick Jaggert és az Oscar-díjra jelölt Terrence Wintert (A Wall Street farkasa, a Boardwalk Empire – Gengszterkorzó és a Maffiózók forgatókönyvírója), főbb szerepeit pedig Bobby Cannavale (Gengszterkorzó, A Hangya, Danny Collins, A kém, Lovelace), Olivia Wilde (Dr. House, Tron: Örökség), Juno Temple (Fekete mise, Távol a világ zajától, A sötét lovag – Felemelkedés), Ray Romano (Szeretünk, Raymond!, a Jégkorszak rajzfilmek mammutjának eredeti hangja) és James Jagger (Mick Jagger fia, a filmbeli zenekar, a Nasty Bites frontembere) játsszák.

Ugye nem meglepő, hogy természetesen igent mondtunk a felkérésre, amely az Aranyélethez hasonló, stílust, designt érintő analizálgatásról szól.

bakelit_ka.jpg

A Bakelit első részét - mely közel kétórányi észvesztésre hívja a nézőket a szex, a drogok és a rock 'n' roll bermuda-háromszögében - Scorsese rendezte, csak úgy mint annak idején a Gengszterkorzó nyitányát is, azonban nem ez az egyetlen szál, amellyel a két sorozat kötődik egymáshoz. A mindkét szériát showrunnerként és íróként is jegyző Terence Winter elárulta, hogy a Bakelit már közel egy évtizede tervben volt. „2007-ben hívott fel ezzel az ötlettel először Martin, aki csak annyit mondott, hogy egy zenei projekten dolgozik Mick Jaggerrel, és hogy szeretnék-e beszállni? Csak annyit tudtam kinyögni, hogy uhh, persze."

A korai tervek szerint nem is sorozat lett volna a Bakelit, hanem egy közel háromórás, epikus film, amely a könnyűzene 40 éves periódusát ölelte volna fel, ám az időzítés nem volt éppenséggel a legmegfelelőbb. 2008 körül már kezdett sínen lenni a projekt, amikor is a gazdasági válság keresztbe tett nekik, és egy nagyszabású zenés mozi a lemezkiadás fejlődéséről és viszontagságairól már nem tűnt olyan jó ötletnek. Ekkor került képbe viszont a Gengszterkorzó, amelynek éppen a nagy gazdasági világválság előzményei, kirobbanása és utóhatásai adták meg a társadalmi díszletet. „Úgy gondoltuk, hogy ha már úgyis fejlesztés alatt áll a Boardwalk Empire, inkább azt kellene átgyúrnunk sorozattá, és mint kiderült, ez remekül működött is" - mondta el Winter.

A legendás maffiózókat felvonultató sorozat 2014-es fináléjával azonban végre Winter és Scorsese is szabaddá vált, így immár minden figyelmüket a Bakelitnek szentelhették, amelynek végül szintén változtattak a formátumán, és inkább a kis képernyőn, az HBO égisze alatt hozták tető alá a projektet. A történet az American Century nevű lemezkiadó körül bonyolódik, amelynek főnöke, Richie Finestra (Bobby Cannavale) szinte a semmiből hozta létre anno a céget, ám a jelenlegi drog- ás alkoholproblémái miatt a vállalat csillaga egyre inkább leáldozóban van, hiába próbálnak annak munkatársai (Ray Romano, Juno Temple, Max Casella, P. J. Byrne) minden tőlük telhetőt megtenni, hogy megpróbáljanak lábra állni. A sztori a korszak összes mocskos jogi, könyvelési és tárgyalási technikájába betekintést ad, ami csak előfordult a zeneiparban, az előadók átverésétől és kizsákmányolásától kezdve a könyvelés manipulálásáig bezárólag.

bakelit_jelenetfoto.jpg

Richie feleségének, Devonnak (Olivia Wilde) és a feltörekvő Jaime Vine-nak (Juno Temple) szerepében erős női karaktereket is kapott a sorozat, noha a Led Zeppelin-éráról írott könyvekben sokszor vagy grupikként vagy elhódítandó trófeaként ábrázolták inkább a nőket. „Én úgy érzem, hogy a nők rendkívül céltudatosak, bátrak és rettenthetetlenek - mesélte Temple, aki az asszisztensi pozícióból feljebb lépni kívánó lányt alakít a lemezkiadónál. - Terry [Winter - a szerk.] biztos kézzel vezeti végig a női karakterek történetívét is, akik legalább olyan fontos részei lesznek a sztorinak, mint a férfiak. Végig megvan az egyensúly."

Persze Winternek a kisujjában van a szakma, hiszen minden idők egyik legjobbnak tartott sorozatában, a Maffiózókban is vezető-forgatókönyvíró volt már, és Emmy-t is kapott, A Wall Street farkasának szkriptjéért pedig Oscarra is jelölték. „Mindig őszinte vagyok, ha történetmesélésről van szó. Nem szeretem az egyik vagy a másik oldal megvilágításába helyezni a dolgokat, vagy bármit elmismásolni. Én csupán a közönség elé tárom a tényeket, és hagyom, hogy ők döntsék el, hogy mit gondolnak jónak vagy éppen rossznak. Nem foglalok állást. A valóságot mutatom meg, ahogy a dolgok akkoriban történtek, onnantól pedig mindenkinek a maga tisztje eldönteni, hogy mi a véleménye arról."

A Bakelit február 15-től hétfőnként lesz látható az HBO-n és az HBO GO-n. Várós! A poszt elején említett Bakelit-elemzés pedig nemsokára érkezik majd!

A bejegyzés trackback címe:

https://manzardcafe.blog.hu/api/trackback/id/tr588347382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása