Blogger barátok


baantal.jpg

 

NESTON_logo_new2.png

A feketét itt is jól főzik

Import Kávé

Café Shop

Kócos ékszerek – Köves Viktória

Kócos ékszerek – Köves Viktória

2013. június 28. - Darqo

KV00.jpg

Köves Viktória ékszereket készít. Úgy, hogy az még a magamfajta ékszermentes életet élő kívülálló figyelmét is felkelti. Hogy miért? Mert olyan alapanyagokat használ, amelyek különlegesnek nevezhetőek – gondolok itt például leginkább a villára –, és mert a formavilág, amit képvisel, egyedi érzetet kelt bennem. A kalandos életúttal rendelkező tervező outsidernek vallja magát, az ékszerkészítést nem tanulta, nincsenek mesterei sem, helyette újságírással foglalkozott, majd novellákat írt és filozófiát hallgatott az ELTE-n. Négy éve esett szerelembe az acéllal, azóta pedig számtalan különleges ékszer került ki a kezei alól. A mai magyART főszereplője tehát Viktória és az ő „kócos ékszerei”.

 

Köves Viktória

 

Outsider vagyok – minden értelemben. Negyven évig nem akartam ékszereket készíteni. Akartam viszont újságíró lenni, amit, mihelyst elértem, meg is untam. Aztán írónak gondoltam magam, megjelent néhány novellám az ÉS-ben, sőt, egy regényemet is kiadták, de ez is elmúlt. Pontosan akkor, amikor megtaláltam az ékszereket. Vagy ők engem. Ez máig nem tisztázott. :)

KV02_resize.jpg

Nem végeztem semmit, csak filozófiát az ELTE-n. Nincsenek mestereim, akiktől tanultam. Négy évem van mindössze, meg a szerelem az acéllal. Mert az acél olyan, mint egy vadló. Ha betöröd, megszelídíted, többé nem hagy cserben. Antiallergén, tehát bárki viselheti és bármikor, bárhol. Zuhany alatt, mosogatásnál, nyári fürdőzéskor, szóval, azt teszel vele, amit csak akarsz. És mert nagyon kemény, nem kell vigyázni rá, őrzi a formát, amit adtam neki. Az a legizgalmasabb számomra, ahogyan ebből a rideg, férfias anyagból meleg, lágy ívű, nőies tárgy válik. Vagy férfias, mert ki mondta, hogy a férfinak szögletesnek kellene lennie?

KV03_resize.jpg

Nem tudok két egyformát készíteni, de nem is akarok. Az állandóság, a széria megöli a lelket. Az enyémet biztosan. :) Minden inspirál, amiről csak eszembe jut, hogy ékszer lehet belőle. És elég sok mindenről eszembe jut. :) Lehet az anyacsavar, mozaikcsempe, seeger-gyűrű, törött bögre cserepe, régi gomb, villa, kanál – túl a köveken és gyöngyökön. Két stílusom van, a vékony acélból gubancolt “őrület” és a vastag acéllal készült minimalista munkák. De mindkettőben ott vagyok összetéveszthetetlenül. Végül is mind ilyenek vagyunk, nem? Hol összevissza tekergünk a rengetegben, hol egyenesen tartunk egy tisztán látható cél felé...

 

Köves Viktória weboldalát itt, Facebookos rajongói oldalát pedig itt találjátok.

 


Ha te is hasonlóan tehetséges magyar művész, designer, kreatív ember vagy, olvasd el a felhívásunkat és jelentkezz nálunk! A magyART rajongói klubjához pedig itt csatlakozhatsz.


 

KV04_resize.jpg

KV05_resize.jpg

KV06_resize.jpg

KV07.jpg

KV08.jpg

KV09.jpg

KV10.jpg

KV11_resize.jpg

KV12_resize.jpg

KV13_resize.jpg

KV14_resize.jpg

KV15_resize.jpg

KV16_resize.jpg

KV17_resize.jpg

KV18_resize.jpg

KV19_resize.jpg

KV20_resize.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://manzardcafe.blog.hu/api/trackback/id/tr835377747

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása