Blogger barátok


baantal.jpg

 

NESTON_logo_new2.png

A feketét itt is jól főzik

Import Kávé

Café Shop

Szabó-Lencz Péter újra, megunhatatlanul

Szabó-Lencz Péter újra, megunhatatlanul

2012. október 24. - Darqo

SzLP01 Maralunga szofa01.jpg

Szabó-Lencz Péter alkotásairól itt számoltunk be korábban a magyART keretén belül. Művészetéért azóta is rajongunk, így kifejezett kérésünk volt, ha van valami újdonság a puttonyában, mindenképpen értesítsen bennünket róla. Petyka meg is tette, nem olyan régen levél érkezett, amely a legújabb festményeket, digitális grafikákat, sőt, újragondolt órákat, széket és egy szófát is tartalmazott. Lelkesedésünk hatalmas, úgyhogy most ezeket mutatjuk be nektek.

 

Külön kiemeljük, hogy lehet ám Petykától vásárolni is művészi nyomatokat, úgyhogy errefelé tessék böngészgetni, ha valakit érdekel a dolog!

 

Szabó-Lencz Péter

 

Ha az alkotóművészi pályámra tekintek, akkor az előző magyART-os megjelenés óta szinte csak jó dolgok történtek velem. Ez kétségtelenül pozitív hatást gyakorol rám és a munkámra, mert azt érzem, van keresni valóm ezen a pályán és talán mégsem vagyok annyira kutyaütő. Persze a jó dolgok mellett az élet és a megélhetés még ugyanolyan nehéz, ha nem nehezebb, mint egy évvel korábban. De nézzük a konkrét siker élményeket, hiszen erre vagytok kíváncsiak. 2011 ősze két fantasztikus lehetőséget és sikert hozott. Az egyik, hogy a Moodoo Design felkérésére a Való Villa 5 belsőépítészeti és design munkálataiban egy picit részt vehettem és a Villa hálószobájának két szemközti falára megtervezhettem a tapétát, plusz a falakon lógó keretes kis képeken is a digitális grafikáimból voltak részletek kiaggatva. A másik pedig, hogy a Goldenblog 2011 versenyen kultúra-szórakozás kategóriában a zsűri döntése alapján fődíjas lett a blogom.

 

Az elmúlt év további részében pedig kisebb-nagyobb munkákban vettem részt, voltak önálló kiállításaim és csoportos kiállításokon is megjelentem. És amikor úgy éreztem bujkál bennem valami, akkor festettem... ugyanis még mindig keresek valamit, még mindig azt érzem, hogy a munkáim inkább kísérletezések. Nem vagyok elégedett azzal, amit csinálok. Igaz, most úgy érzem, már csak egy karnyújtásnyira vagyok attól a világtól, amit meg akarok teremteni vásznon... no de mérget azért nem vennék rá. :)

 

Új területek kipróbálása? Hm.. Honnan jött? Csak úgy jött és egyre inkább foglalkoztat és érdekel a dekoráció és design. Igen, először a falióra ötlete merült fel bennem. Akkor tájt kezdtem kollázzsal is foglalkozni és jött az ötlet, hogy faliórákat készítsek. Jó, nem lettem falióra nagyüzem, csak néhány darabot csináltam. Aztán néha szoktam robotokat is rajzolgatni, ez akkor jött kapóra, amikor székre vagy épp ajtóra volt lehetőségem festeni. Az ajtó amúgy egy pályázat révén valósult meg, amit a Bálint ház hirdetett meg a Nyitott Ajtók Napja esemény keretén belül. A robotokkal is szeretnék majd valami komolyabb produktummal előrukkolni, csak még nem tudom mi lesz az.

 

Mivel jelenleg a digitális grafikában érzem magam a legkreatívabbnak, úgy értem ebben tudom leginkább megvalósítani az ötleteimet, ezért a dekoráció és designban sokkal több lehetőséget látok. A Maralunga szófára tervezett huzat úgy jött, hogy a Vakum Design Shop az ez évi Design Hét eseményen öt művészt kért fel, hogy új szemszögből közelítsék meg az anyagokat, a textíliát, a felületek közismert jellegét. Keresztury Kata és Újszászi Tünde textiltervezőkkel, valamint Bálint Sára divattervezővel és Gabay Gergely képzőművésszel állítottam ki. Gergő a megnyitó napján élőben festett a Maralunga fotelre és pedig új huzatot terveztem a szófára, amely még a megnyitó előtt került nyomtatásra és kárpitozásra. Szerintem nagyon szépek és abszolút egyediek lettek, plusz nekem új ötleteket is adott a textilre való nyomtatás.

 

Maralunga szófa huzat tervezés

 

Design Hét 2012

Vonalak, zsínegek, formák c. kiállítás - Vakum Design Shop

2012

(Maralunga szófa - Vico Magistretti, Cassina, 1973)

Vico Magistretti tervezte 1973-as szófa. A huzatát terveztem, direkt erre a szófára készítettem a digitális grafikát.

SzLP02 Maralunga szofa02x.jpg

SzLP01 Maralunga szofa01.jpg

 

Festmények 2012

 

Akril, vegyes technika vásznon. Szívesen lennék termékenyebb, de egyre ritkábban tudok anyagot venni. Ezért tartok még mindig csak a kísérletezés szakaszában, mert csak néha kerül elém festővászon. De a lényeg és a téma itt is a város, Budapest. A festést próbálom keresztezni a digitális képtervezéssel, a fotókkal. Több anyagot és technikát is használok - akrilfesték, festékspray, markerek, papírok, plakátok, fotólenyomat. Most még szeretem a kopott, csúnya, korrodált felületeket, melyeket az időjárás, az eső és napsütés kikezdett, a plakátragasztók szétplakátoltak, a hülye gyerekek pedig szétfirkáltak. Lehet ez le fog tisztulni hamarosan, nem tudom. Mindenesetre izgalmas felület, amit szeretek reprodukálni a vásznon.

SzLP08 Festmenyek01x.jpg

 

Faliórák 2012

 

A korábbi kollázsból készült téma helyett itt is már a felület reprodukciót próbáltam ki. Mintha egy összefirkált és kopott falfelület lenne, amelyen pont jól mutat a klasszikusan cirádás óramutató.

SzLP18 Faliora01x.jpg

 

Digitális grafikák 2012

 

Saját budapesti fotókból készült digitális grafikák, kicsit kollázs és montázs technikával, Photoshoppal. Budapest ihlette szürreális világ, formák, hangulatok. Épületekből, tárgyakból, elemekből, emberekből és állatokból kreált fantázia város vagy életkép. Köztük vannak egyedi, egy darabos képek, amelyek megrendelésre készültek, és vannak azok, amelyeket limitált példányszámban próbálok értékesíteni.

SzLP20 Digitalis grafika01x.jpg

 

Bauhaus szék dekoráció

 

Design Hét 2012

Vonalak, zsinegek, formák c. kiállítás - Vakum Design Shop

2012

Szintén a Design Hét 2012 x Vakum Design Shop megnyitón került bemutatásra, sőt, a megnyitón készült a dekoráció, élőben, festékszóróval és egy csomó maszkoló szalag használatával.

SzLP25 Bauhaus szek01.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://manzardcafe.blog.hu/api/trackback/id/tr894856788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása